Sökning: "Rätt man på rätt plats"
Visar resultat 1 - 5 av 251 uppsatser innehållade orden Rätt man på rätt plats.
1. Att utveckla språklig medvetenhet utomhus – observationer av förskollärarnas undervisning utomhus i syfte att stärka barns språkliga medvetenhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Tillskillnad från förskolan så bedrivs den planerade undervisningen med språkutveckling i förskoleklass främst inomhus. För att kunna bedriva en undervisning som är lekfull och lustfylld behöver det finnas variation samt medvetenhet i förskollärarnas arbetsmetoder. LÄS MER
2. Formulation development, rheological characterization, and cosmetic evaluation of gel-creams
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : Oil in water (o/w) emulsions are thermodynamically unstable systems composed of small oil droplets dispersed in a continuous aqueous phase. This means that given enough time, the two phases will separate. Pharmaceutical emulsions are used as a method of administering the Active Pharmaceutical Ingredient (API) for topical applications. LÄS MER
3. Brinnande ord och yttrandefrihetens gränser - En undersökning av koranbränningarnas rättsliga ställning i svensk rätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The second chapter, section 1 of the instrument of Government does not pro-vide a clear interpretation of what constitutes legitimate restrictions on free-dom of expression. This causes issues concerning the interpretation of free-dom of expression in Swedish law. LÄS MER
4. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER
5. Publicitetsregler för syns skull? : En kvalitativ intervjustudie om svenskliverapportering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Den journalistiska yrkesrollen har som grund att förhålla sig och efterleva de yrkesetiskareglerna, men även de publicistiska reglerna. Hur man efterlever dem i det skrivande formatetär tidigare beforskat, men inom liveformatet saknas forskning. Liveformatet har en rad olikautmaningar kontra den skrivande journalistiken. LÄS MER