Sökning: "Rättsäker och likvärdig bedömning"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rättsäker och likvärdig bedömning.

  1. 1. Bedömningsprocessen i musik : Hur går lärare tillväga för att bedöma och betygssätta elever i ämnet musik?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Michael Lahall; [2014]
    Nyckelord :Tillvägagångssätt; dokumentation; bedömningsprocess; musik årskurs 6-9;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att se i vilka situationer elevernas kunskaper i musik visas och hur detta dokumenteras av lärarna. I sin helhet omfattar studien bedömningsprocessen, det vill säga från början av lärarens planering fram till att betyget blir satt. LÄS MER

  2. 2. "Idrottsämnet har ramlat ned i sitt eget dike" : Gymnasierektorers upplevda förutsättningar för likvärdig och rättsäker betygssättning.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Pia Ekblad; [2014]
    Nyckelord :Rättsäker och likvärdig bedömning; nyinstitutionell teori; rektorer; nationella prov; idrott och hälsa.;

    Sammanfattning :   Syftet med studien är att undersöka rektorers syn på likvärdig bedömning och rättsäkra betyg och sitt uppdrag att skapa förutsättningar för likvärdig bedömning och rättssäkra betyg generellt och specifikt i idrott och hälsa. Studien har en kvalitativ ansats och bygger på intervjuer med rektorer som arbetar på olika gymnasieskolor. LÄS MER

  3. 3. Footprints among Folders, Blogs and Clouds - A Study of how Four Art Teachers Work with Portfolios and Portfolio Methodical Elements

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria Brand; [2014]
    Nyckelord :bedömning; portfölj; process; produkt; reflektion;

    Sammanfattning : I denna undersökning avser jag att få en djupare förståelse för verksamma bildlärares upplägg, intentioner och upplevelser av att arbetar med portföljer och portföljmetodiskadelmoment i bildundervisningen. Anledningen till att jag vill undersöka detta är en följd av de åtskilliga rapporter och utvärderingar som visar på de problem och utmaningar som bildämnet står inför. LÄS MER