Sökning: "R2L"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet R2L.

  1. 1. Att röra sig mellan vardagsspråk och ämnesspecifikt språk i gemensamt läsande : - ett aktionsforskningsprojekt i gymnasieskolan

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Britt-Marie Forsman; [2022]
    Nyckelord :action research; detailed reading; Legitimation Code Theory; Reading to Learn; semantic density; semantic gravity; semantic waves; linguistic domains; subject-specific reading; aktionsforskning; detaljerad läsning; Legitimation Code Theory; Reading to Learn; semantisk densitet; semantisk gravitation; semantiska vågor; språkliga domäner; ämnesspecifikt läsande;

    Sammanfattning : The project has been implemented as teacher driven action research, where subject-specific reading was studied in classroom practitioners and analyzed by using Legitimation Code Theory (LCT). The purpose was, partly to research which linguistic domains the teachers used in the part detailed reading in Reading to Learn (R2L) and how the discursive movement looked, and partly if progression could be seen during a school year and in that case, how it affected the educators’ teaching. LÄS MER

  2. 2. Genrepedagogik som metod för språkutveckling : Language development through genre pedagogy

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Malou Andersson; Victoria Anderberg; [2022]
    Nyckelord :Genrepedagogy; Genrepedagogik;

    Sammanfattning : The idea behind this essay has developed during our practical education to become teachers. While having the opportunity to visit and try working at a school, we have received a deepened understanding of how different teachers educate children in different ways. LÄS MER

  3. 3. ”De får helt andra kunskaper när man djuplodar såhär” : En kvalitativ studie om hur lågstadielärare tillämpar metodiken Reading to Learns strategier i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefine Hansson; Rebecca Lind; [2019]
    Nyckelord :Reading to Learn; R2L; metodik; strategier; modelltext;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som undersöker den genrebaserade metodiken Reading to Learn. I studien undersöker vi vilka av metodikens strategier lågstadielärare använder samt hur strategierna tillämpas i undervisningen. Vi har även undersökt vilka möjligheter och begränsningar det finns med metodiken. LÄS MER

  4. 4. Data Mining for Network Intrusion Detection : A comparison of data mining algorithms and an analysis of relevant features for detecting cyber-attacks

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Rebecca Petersen; [2015]
    Nyckelord :Data mining; machine learning; cyber-attack; NSL-KDD; fea-tures; DoS; Probing; R2L; U2R.;

    Sammanfattning : Data mining can be defined as the extraction of implicit, previously un-known, and potentially useful information from data. Numerous re-searchers have been developing security technology and exploring new methods to detect cyber-attacks with the DARPA 1998 dataset for Intrusion Detection and the modified versions of this dataset KDDCup99 and NSL-KDD, but until now no one have examined the performance of the Top 10 data mining algorithms selected by experts in data mining. LÄS MER