Sökning: "RASMUS WALLIN"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden RASMUS WALLIN.

  1. 1. Att Visualisera Ljud

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Petter Svensson; Fabian Blom; Markus Handstedt; David Hillerström; Daniel Nyström; Adrian Rosén; Ludvig Ståhlberg; Zackarias Wadströmer; Rasmus Wallin; Max Wilén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar utvecklingsarbetet och resultatet från utvecklingen av en web- bapplikation för undersökning av ljudanalyser. Arbetet beställdes av Nationellt Forensiskt Centrum, en avdelning inom Polismyndigheten. LÄS MER

  2. 2. Reklam till mobiltelefoner

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Wallin; Anders Gullander; Jens Karle; [2005]
    Nyckelord :SMS-reklam; mobiltelefon; Marknadsföringslagen; obeställd elektronisk reklam; Mobile Marketing.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. LÄS MER

  3. 3. Resurser i nätverk– det organiserade respektive spontana nätverkets roll för småföretag med en innovation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Wallin; Katja Arwidi; Jenny Åkesson; [2005]
    Nyckelord :Småföretag; innovationer; lansering; nätverk; resurser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel Resurser i nätverk – organiserade respektive spontana nätverks roll för småföretag med en innovation Seminariedatum Fredagen den 10 juni 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, FEK 591, 10 poäng Författare Katja Arwidi, Rasmus Wallin och Jenny Åkesson Handledare Lars Carlman Nyckelord Småföretag, innovationer, lansering, nätverk, resurser Syfte Syftet med uppsatsen är att belysa och jämföra hur småföretag upplever att deras externa resursbehov uppfylls av ett organiserat respektive ett spontant nätverk vid lanseringen av en innovation. Metod Då uppsatsens syfte är av beskrivande och förklarande karaktär, är forskningsansatsen induktiv och metodansatsen kvalitativ. LÄS MER