Sökning: "ROLE OF PACKAGING IN MARKETING"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden ROLE OF PACKAGING IN MARKETING.
1. Bonderevolt eller överlevnadskreativitet : en studie om mjölkproducenters resa till egen förädling av gårdens mjölk
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I denna uppsats undersöks mjölkgårdar som investerat i och utvecklat förädling av gårdarnas egen mjölk. Fyra mjölkgårdar har besökts och där har jag genomfört djupgående intervjuer och observationer i två dagar på vardera gård. LÄS MER
2. Consumer preferences for graphic, structural, and information elements on recycled paper-based package : Gender, age, and education differences
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Objective: Nowadays, the increasing pressure pushes companies to behave more environmentally friendly. Indeed, packaging made from recycled fibres can represent an essential advantage for firms in the packaging industry if it is designed in a way that appeals to consumers. LÄS MER
3. Barn som målgrupp : En studie av synergier i marknadsföring av hälsoprodukter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Marketing aimed towards children under the age of 12 is prohibited in Sweden. Packaging design has a crucial role from a marketing perspective as it might be the only way to reach this target group. The purpose of this study is to analyze how graphic design and visual communication differs when it is aimed to children and adults. LÄS MER
4. Ärlighet varar längst : Miljömärkningar och grön marknadsföring på livsmedelsförpackningar ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and gain a better understanding of the consumer's point of view of visual sustainability communication with a primary focus on eco-labels on food products. The study will further look into if an environmentally conscious consumer has the ability to make sustainable choices with the guidance of food packaging information. LÄS MER
5. An in-depth analysis of the approach towards“Environmental sustainability” and “Greenmarketing” from SMEs restaurant perspective in Sweden
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Growing number of SME restaurant and unsustainable food consumption creates a paradoxicaltension in the society from “Environmental sustainability” perspective. This paradoxicaltension requires every organizations to reduce their ecological footprint through minimizingits environmental effects. LÄS MER