Sökning: "ROLE OF PACKAGING IN MARKETING"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden ROLE OF PACKAGING IN MARKETING.

  1. 1. Bonderevolt eller överlevnadskreativitet : en studie om mjölkproducenters resa till egen förädling av gårdens mjölk

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lisa Valleräng; [2023]
    Nyckelord :gårdsmejeri; förädling; mjölkgård; globala livsmedelssystem; lokala livsmedelssystem; berättande; värdeskapande; relationsmat;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks mjölkgårdar som investerat i och utvecklat förädling av gårdarnas egen mjölk. Fyra mjölkgårdar har besökts och där har jag genomfört djupgående intervjuer och observationer i två dagar på vardera gård. LÄS MER

  2. 2. Consumer preferences for graphic, structural, and information elements on recycled paper-based package : Gender, age, and education differences

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Andrea Čabajová; Jakub Košík; [2022]
    Nyckelord :Recycled paper-based packaging; Recycled material; Graphic; structural; information elements; Consumers preference; Experiment;

    Sammanfattning : Objective: Nowadays, the increasing pressure pushes companies to behave more environmentally friendly. Indeed, packaging made from recycled fibres can represent an essential advantage for firms in the packaging industry if it is designed in a way that appeals to consumers. LÄS MER

  3. 3. Barn som målgrupp : En studie av synergier i marknadsföring av hälsoprodukter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Olivia Lutterdal; [2022]
    Nyckelord :Synergy; brand mascot; media character; legitimacy; health products; packaging design; graphic design; visual communication; marketing;

    Sammanfattning : Marketing aimed towards children under the age of 12 is prohibited in Sweden. Packaging design has a crucial role from a marketing perspective as it might be the only way to reach this target group. The purpose of this study is to analyze how graphic design and visual communication differs when it is aimed to children and adults. LÄS MER

  4. 4. Ärlighet varar längst : Miljömärkningar och grön marknadsföring på livsmedelsförpackningar ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Elin Isaksson; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Eco design; Ecolabelling; Food products; Consumer choice; Heuristics; Visual Analysis; Discourse Analysis;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and gain a better understanding of the consumer's point of view of visual sustainability communication with a primary focus on eco-labels on food products. The study will further look into if an environmentally conscious consumer has the ability to make sustainable choices with the guidance of food packaging information. LÄS MER

  5. 5. An in-depth analysis of the approach towards“Environmental sustainability” and “Greenmarketing” from SMEs restaurant perspective in Sweden

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mahabubul Alam; [2021]
    Nyckelord :Environmental sustainability; Green marketing; organic food; KRAV certificate; eco labeling; Small and medium-sized enterprises SME ; Corporate social responsibility CSR ; Sustainable development.;

    Sammanfattning :  Growing number of SME restaurant and unsustainable food consumption creates a paradoxicaltension in the society from “Environmental sustainability” perspective. This paradoxicaltension requires every organizations to reduce their ecological footprint through minimizingits environmental effects. LÄS MER