Sökning: "Rabatter"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade ordet Rabatter.

  1. 1. ”Pensionärer om de e nån skillnad” : Kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Sara Förell; [2023]
    Nyckelord :Categorization in Interaction; Categorization Methods; Membership Categorization; MCA; CA; Multimodal Interaction Analysis; Service Encounters; Discounts; Seniors; kategorisering i interaktion; kategoriseringsmetoder; medlemskategorisering; MCA; CA; multimodal interaktionsanalys; serviceinteraktioner; rabatter; pensionärer;

    Sammanfattning : Denna uppsats bidrar till forskningen om social och språklig kategorisering i interaktion genom att undersöka kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner. Uppsatsen undersöker vilka metoder personal, kunder och personal och kunder tillsammans använder sig av för att identifiera kunderna som pensionärer i samband med rabatt, samt vilka metoder som används för att hantera aspekter av kategoriseringen pensionär som inte har med serviceärendet i sig att göra. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Thomas Ghebresilassie; Jonathan Matar; Samuel Merhay; [2023]
    Nyckelord :: Customer retention; Digitization; Inflation; Customer loyalty; CRM-system; SCRM-system; Loyalty programs; WOM and eWOM; : Kundretention; Digitalisering; Inflation; Kundlojalitet; CRM-system; SCRM-system; Lojalitetsprogram; WOM och eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER

  3. 3. Spår av rabatter, kullar, grafvar, broar och postamenter: En studie av Svartsjö köks- och lustträdgård

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Magnus Källgren; [2022-07-05]
    Nyckelord :cultural heritage; garden; potager;

    Sammanfattning : This essay strives to explore and understand the relationship between the built cultural heritage and the green cultural heritage. Historically estates, villas and houses were created and built as a harmony between its buildings and its surrounding gardens. The close relationship between the two is not always understandable or discernable today. LÄS MER

  4. 4. Right fit Database Technology for Discounts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Annelie Sinander; Alexandra Galonja; [2022]
    Nyckelord :Database Technologies; Discounts; SQL; NoSQL; Latency; Signal-to-noise-ratio; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts i syfte att jämföra hur fyra olika databashanterare (DBMS) presterar inom ett begränsat antal områden för att därigenom dra slutsatser kring vilken som fungerar bäst för att lagra data om rabatter på IKEA. De databashanterare som testas är MongoDB, MariaDB, Neo4j och PostgreSQL. LÄS MER

  5. 5. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER