Sökning: "Rade Kocovski"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Rade Kocovski.

  1. 1. Det korporativa varumärkets utveckling -en studie av de anställda som organisationens främsta resurs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Athanasios Doulgeris; Rade Kocovski; Martin Stojanovski; [2004]
    Nyckelord :Korporativt varumärke; korporativ identitet; organisationskultur; kärnvärderingar; subkulturer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Företag under tillväxt som befinner sig i inledningsfasen av att utveckla ett korporativt varumärke har en del utmaningar framför sig. Vi har funnit att integrationen av nyförvärvade enheter måste hanteras väldigt noggrant och integreras med organisationens övergripande kultur samtidigt som man är öppen för en viss kulturell varians. LÄS MER

  2. 2. Att mäta image - en studie av kulturella och etniska aspekter i varumärkesundersökningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rade Kocovski; Martin Stojanovski; Sanjin Samardzic; [2003]
    Nyckelord :Kultur; Etnicitet; Varumärke; Image; Marknadsundersökningar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Under andra delen av 1900- talet har Sverige växt till en av världens största smältdeglar när det gäller kultur och etnicitet. Här finns representanter från nästan hela världen vilka alla mer eller mindre är verksamma som konsumenter på den svenska marknaden. LÄS MER