Sökning: "Rakhyvel"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Rakhyvel.
1. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER
2. Mer än bara en rakhyvel : En multimodal kritisk diskursanalys av Estrids och Gillette Venus externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Organisationer förväntas idag engagera sig i sociala frågor och har utvecklats till den grad att engagemanget används för att marknadsföra och sälja produkter. Detta har varit en av huvudpunkterna i flera studier, men det övergripande fokuset har varit på marknadsföring och image. LÄS MER
3. Estrid : en feministisk rakhyvel?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Feministisk inriktad reklam är ett fenomen som har blivit allt mer utbrett de senaste åren i samband med sociala mediers framfart. Numera är det snarare regel än undantag att företag ska kommunicera budskap som kan anses feministiska. LÄS MER
4. When self-care meets body hair : en fallstudie på emotionell cool-kapitalism
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Vi ser en förändring i relationen mellan det samtida individualiserade jaget och en ny typ av emotionell marknadsföring. Genom att undersöka det svenska rakhyvel-företaget Estrids Instagramflöde och image tar vi reda på om och hur dessa kan tänkas genomsyras av denna emotionella cool-kapitalism. LÄS MER
5. A Good Razor : A sustainable and gender neutral design proposal for a manual hair removing device for the entire body
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The razor industry is a worldwide industry where the vast majority sell multi-blade razors. These are sold in a business model that pushes production prices so much that it harms the environment. LÄS MER