Sökning: "Rampljus"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Rampljus.
1. Två kriser. Ett rampljus : Om klimatkrisen på regeringens dagordning under coronakrisen.
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : This study employs text analysis to explore how the Swedish government framed the climate issue during 2019 and the year of the covid pandemic, 2020. The study aims to encounter eventual changes in the framing of the climate issue using the following research question: how did the Swedish government frame the climate issue during 2019 versus 2020 during the covid-19-pandemic? Maybe the perceived acuteness of the pandemic managed to outrival the climate crisis from the government's agenda. LÄS MER
2. Spelaren i komedins rampljus : En studie av fumblecore utifrån Cohens dimensioner kring identifikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Den här studien undersöker hur identifikationsprocessen i fumblecore-spel ter sig utifrån Cohens dimensioner kring identifikation. För att undersöka detta utvecklades en artefakt som designades utifrån tre teorier kring humor (Superiority Theory, Incongruity Theory och Relief Theory) samt definierade karaktäristiska element som tillsammans utgör spel inom genren. LÄS MER
3. Hanif Bali och sociala medier i rampljus : En kvalitativ innehållsanalys av hur de så kallade vapenbilderna skildrades i medier
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Under de senare åren har Hanif Bali gång på gång uppmärksammats i olika medier i och med vad han skrivit på bland annat Twitter. Syftet med denna studien är att undersöka hur Hanif Bali gestaltats i fyra olika nyhetsmedier, två public service-medier och två kvällstidningar i samband med publiceringar av tre inlägg på sociala medier. LÄS MER
4. Media och kommunikatörerna: I granskningens rampljus
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Over the last decade, Swedish companies and organizations have built strong communications departments whose main responsibility is to be in charge of the company's internal and external communication. At the same time, the number of journalists has dramatically decreased and there are now two communications experts per journalist in Sweden. LÄS MER
5. Dr. Jekyll & Mr. Hyde - En platsidentitets omvandling
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : På grund av globaliseringen har konkurrensen mellan städer på senare tid ökat. Platser kan differentiera sig genom att arbeta med uppmärksamhet, inflytande, marknader, företag och evenemang. Detta medför att platsernas roll har förändrats där det riktas ett rampljus mot konstruktionen av platsvarumärke. LÄS MER