Sökning: "Rasmus Berggren"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Rasmus Berggren.

  1. 1. Benchmarking and comparison of a relational and a graph database in a CMDB context

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Rasmus Berggren; Dennis Londögård; [2020]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Hur idrottsföreningar bedriver verksamheter ekonomiskt : En kvalitativ intervjustudie med åtta idrottsföreningar i Värmland

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rasmus Berggren; Amanda Chienh; [2020]
    Nyckelord :Sports; Non-Profit Sportsorganisations; Financial Management; Sport; Ideella Idrottsföreningar; Ekonomistyrning;

    Sammanfattning : Ekonomin har blivit viktigare för idrottsföreningar där omsättningen ökar samtidigt som samhället och förbund ställer högre krav på föreningarna än tidigare. Idrottsföreningar är i grunden ideella verksamheter, men precis som företag behöver de generera intäkter för att fortleva. LÄS MER

  3. 3. Mätetal inom Virtuell Design och Konstruktion

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Rasmus Nilsson Ebers; [2019]
    Nyckelord :Mätetal; Measurement figures; Metrics; VDC; Virtuell Design och Konstruktion; Virtual Design and Construction; BIM; Byggnadsinformationsmodellering; Building Information Modeling; PowerBI; Dashboard; Grafisk presentation; Graphic presentation;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien grundar sig i att mätetal är en viktig del i projekt där VDC, Virtual Design andConstruction, används som metod för projektledning. Det skiljer sig hur företag väljer att arbeta medmätetal och vilka resurser som finns tillgängliga. LÄS MER

  4. 4. In pursuit of consumer-accessible augmented virtuality

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Rasmus Berggrén; [2017]
    Nyckelord :virtual reality; VR; mixed reality; MR; augmented virtuality; AV; SLAM; SfM; interaction design; consumer-accessible; consumer-accessibility; smartphone; 3D reconstruction; shape reconstruction; positional tracking; computer vision; point cloud; Multi-View Stereo; MVS; Unity; Google Cardboard; feature detection;

    Sammanfattning : This project is an examination of the possibility of using existing software to develop Virtual Reality (VR) software that includes key aspects of objects in a user’s surroundings into a virtual environment, producing Augmented Virtuality (AV). A defining limitation is the requirement that the software be consumer-accessible, meaning it needs run on a common smartphone with no additional equipment. LÄS MER

  5. 5. Självkvantifiering och påverkan av omdöme vid sociala respektive vetenskapligt grundade jämförelser

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Rasmus Berggrén; Arvid Sätterkvist; [2015]
    Nyckelord :quantified self; Självkvantifiering;

    Sammanfattning : Tjänster för "självkvantifiering" är populära och innefattar ofta funktioner för jämförelser av prestationer användare emellan. När en kultur av jämförelse uppstår finns det risk för att användare bedömer sina prestationer utifrån de normer som bildas i en viss krets ("normerna"). LÄS MER