Sökning: "Rasmus Carlsson"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Rasmus Carlsson.
11. En semiotisk analys av implicita innebörder i HBO:s tv-serie True Detective
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/FilmvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
12. Ambulanssjuksköterskors upplevelse av utmaningar i vården av äldre patienter.
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : .... LÄS MER
13. Läsa för livet : Bibliotekschefers syn på litteraturförmedling för vuxna
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The aim of this Master´s thesis is to examine how public library managers reflect on readers´ advisory and promotion of adult literature, and how they view and discuss the governmental proposition Läsa för livet (prop. 2013/14:3). LÄS MER
14. "We are waiting to receive, to give” : A case study of the organizational sustainability of Local Non-Governmental Development Organizations in peri-urban Lusaka & Kitwe, Zambia
Master-uppsats, Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and ManagementSammanfattning : This study explored the alternative visions and innovative strategies of Zambian local non-governmental development organizations (LNGDO) in their attempt to improve their organizational sustainability with the purpose to understand and analyze the organizational sustainability of LNGDOs in peri-urban Lusaka and Kitwe, Zambia. A case study approach was used to both delimit the scope of the study and acquire an in-depth, practical and context-specific understanding of the “why and how” of sustainability. LÄS MER
15. Reklam till mobiltelefoner
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. LÄS MER