Sökning: "Rasmus Eriksson"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden Rasmus Eriksson.

  1. 21. Projekt TvättBjörn : Innovativ Tvättmaskin

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Tobias Eriksson; Rasmus Burnelius; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Almost every person on earth is wearing clothes, which means everyone once in a while have to do their laundry. To wash by hand is hard labor and very time consuming. When the washing machine first came people, especially women, got more time over for taking care of their children, time for education and the possibility to get a job. LÄS MER

  2. 22. How Does Intrinsic Motivation Moderate The Effect of honThe Sustained Use of Wearable Fitness Technology? : A Quantitative Study

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rasmus Eriksson; Jonas Kose; Antonio Tacke; [2017]
    Nyckelord :​Influencer marketing; social media marketing; WOM; communication; SMI;

    Sammanfattning : Background: ​The use of influencers in social media has become a popular strategy in online marketing. The theoretical field is originally derived from communication and word-of-mouth where certain individuals possess the ability to influence others. LÄS MER

  3. 23. Representationsteori för ändliga supergrupper

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Viktor Eriksson; Rasmus Thorsén; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om representationer och moduler över ändliga supergrupper. Klassisk representationsteori lägger grunden för detta arbete. Vi ser att representationer över grupper och CG-moduler över gruppalgebror är ekvivalenta, på grund av detta studerar vi moduler över supergrupper (SG_-moduler) genom CG-moduler. LÄS MER

  4. 24. Should Your Corporate Typeface Reflect Your Product Category? : A Quantitative Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonas Kose; Adrian Dilaveri; Rasmus Eriksson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The typeface a company uses for its products can positively influence consumers’ attitude towards the products due to the fact that typeface conveys connotative meaning. An important factor for this influence is the congruence between the connotative meaning of the typeface and the connotative meaning of the product category. LÄS MER

  5. 25. Implementation av mätsystem för dricksvattenkvalitet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fredrik Larsson; Hannes Snögren; Sebastian Gustafsson; Magnus Qvigstad; Hugo Lindholm; Rasmus Eriksson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Följande rapport behandlar konstruktionen av ett system som kontinuerligt ska analysera kvaliteten på vatten. Systemet är uppdelat i mätenheter som utför själva mätningen och en centraliserad server som man kan koppla upp sig mot för att övervaka/justera sina mätenheter. LÄS MER