Sökning: "Rationellt budskap"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Rationellt budskap.
1. Genusordningen i Sven Delblancs roman Åminne
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : Uppsatsen syftar till att utifrån ett genusperspektiv påvisa den kvinnosyn som förmedlas i romanen Åminne av Sven Delblanc, den första titeln i Hedebysviten bestående av fyra romaner som skildrar den bygd där författaren växte upp. Huvudmaterialet utgörs av den litterära texten, i någon mån uppmärksammas också biografiska rön om författarens uppväxt med ett komplicerat förhållande till fadern och bevittnande av kvinnomisshandel. LÄS MER
2. Att vara eller att inte vara personlig? : En kvantitativ studie om influencermarknadsföring på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Influencermarknadsföring är en ny sorts marknadsföringsstrategi som har förändrat dynamiken i hur företag arbetar idag. Många företag använder sig av mediapersonligheter, så kallade influencers, på sociala medier för att göra reklam för sina produkter. LÄS MER
3. Effekten av visuellt innehåll på sociala medier ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The constantly evolving use of social media as a marketing tool is commonly known, and the opportunities for companies to get feedback about how successful their marketing is, have grown just as much. Today's companies take great financial risks when choosing marketing material in the traditional marketing way, but as the social network Instagram is free to use, the biggest risk here is to lose followers, and thus potential customers. LÄS MER
4. Storytelling i reklamfilm; Etnografisk innehållsanalys av Ikeas reklamfilm.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Forskning visar att företag idag bör engagera människor emotionellt snarare än rationellt för att förmedla budskap. Storytelling är ett effektfullt verktyg med fördelen att kunna engagera människor på en emotionell nivå samt att det kan nyttjas inom flera användningsområden. LÄS MER
5. Ledarskapets betydelse för ett homogent varumärke : en studie av två tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den ökade tjänstekonkurrensen har medfört att varumärket fått en allt större betydelse för ett företags framgång. I dagens tjänsteverksamhet handlar det om att skapa långsiktiga relationer med såväl medarbetare som kunder och det är medarbetarna som utgör den vitala rollen vid förmedlandet av varumärket. LÄS MER