Sökning: "Re-branding"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Re-branding.
1. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER
2. The process of creating an identity : Designing a product series of EV chargers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The world is quickly changing and the transition away from fossil fuels is occurring at a rapid pace. The car industry has experienced a radical change in the last years replacing combustion cars with electrical ones. LÄS MER
3. From flea market to fashion powerhouse : A case study on Myrornas brand transformation
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study provides information on the transformation from flea market to fashion retail business that the second hand business Myrorna has undergone. The scope of this study has been rebranding, marketing and communication as well as two trends: sustainability and second hand. LÄS MER
4. (Re)Branding the Humanities? A Qualitative Content Analysis of the Portrayal of the Humanities’ at Seven Higher Education Institutions in Sweden during 2015-2016
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : The aim of this essay is to through descriptive qualitative content analysis investigate how seven different institutions of higher education in Sweden present the Humanities, and what kind of brand identity that emerges from the texts. The essay also aims to investigate if the brand identity bears any of the characteristics of the challenge-driven Humanities that the think-tank Humtank promote (the analysed universities all have representatives in Humtank). LÄS MER
5. Urheilijabrändi rakentuu internetissä : Teemu Selänteen ja Tero Pitkämäen kotisivut tekstilajina ja brändin rakentajana
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyskaSammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka hurdan textgenre en hemsida är, vilken funktion hemsidor har vid konstruktionen av ett personligt varumärke och hur idrottare brandar sig själva på sina hemsidor. I uppsatsen studeras två elitidrottare, Teemu Selänne och Tero Pitkämäki, samt deras hemsidor. LÄS MER