Sökning: "Reactive Crisis Management."
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Reactive Crisis Management..
1. Impacts of Covid-19 on Cooperatives in Sweden : a Case Study of Arla Foods
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Different organizations face diverse challenges to survive during Covid-19. Rare external disruptions due to natural causes such as pandemics affect a company's ability to continue operations, from obtaining raw materials from suppliers to delivering finished products directly to the market. LÄS MER
2. Mitigation of supply chain uncertainties caused by material shortage : A case study with Loccioni
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : The ongoing semiconductor shortage impacts organizations throughout the supply chain operationally and financially. Limited material for a sudden increase in demand during the Covid-19 pandemic led to a heightened supplier power and result in the prioritization of customers. LÄS MER
3. In the Mind of a Leader : A qualitative study of navigating the journey and challenges of a growing start-up
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Leadership has been of the highest interest for decades as leaders are one of the main factors for organisational success. However, when understanding start-ups the classical leadership theories lack insight into how a leader can grow and thrive together with the organisation. LÄS MER
4. Crisis Management in Theory and Practice: How and Why Organizations Work the Way They Do
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : We live in a turbulent environment in which the unpredictability of crises is unprecedented. Following this, crisis management literature has shifted from traditional planned and process-based approaches to contemporary concepts that emphasize reactivity. LÄS MER
5. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER