Sökning: "Reactive PR"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Reactive PR.

  1. 1. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  2. 2. Competing on sustainability - A study on stakeholder interaction, becoming truly sustainable and obtaining a sustained competitive advantage in an industry characterized by low sustainability maturity

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Kristina Källner; Anna Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; cold chain; pharmaceutical industry; stakeholder theory; sustainable business models; VRIO analysis; truly sustainable; competitive advantage; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Although more and more companies are facing increasing pressure to take responsibility for their actions impacting sustainability, the pharmaceutical industry and in extension the cold chain solutions industry, have previously been exempted from scrutiny. Research on sustainability in the industry is lagging, why this master thesis aims to explore how sustainability can be incorporated into the business model while avoiding creating a disconnect between corporate strategy and actual sustainability impact. LÄS MER

  3. 3. Att tala är silver, men är tiga guld

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Ludvigsson; Charlotte Pontusson; [2013]
    Nyckelord :Communication; Negative publicity; Reactive PR; Brand strength; Crisis management;

    Sammanfattning : A crisis situation that has been more commonly occurred in the industry of conveniencegoods lately is the product related crises which thereby has become a challenge for everymarketer to handle. As the negative publicity tend to enlarge the crisis and spread to thecategory as a whole, it's not only important to have a crisis management to handle crisesconcerning the company itself. LÄS MER

  4. 4. Fördelning av energikostnader på flera tågoperatörer

    L2-uppsats, KTH/Elkraftteknik

    Författare :Marcus Wik; [1994]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Enligt riksdagsbeslut skall fler företag än SJ få möjlighet att bedriva järnvägstrafik. Hur skall då Banverkets energikostnader för kontaktledningsnätet fördelas mellan de olika trafikerande före­tagen? Individuella mätningar på järnvägsfordonen kan vara ett sätt att skapa ett underlag för hur energikostnadema skall fördelas. LÄS MER