Sökning: "Reading comprehension"

Visar resultat 1 - 5 av 507 uppsatser innehållade orden Reading comprehension.

  1. 1. Att läsa i en tid med brist på tid : En studie av fyra lärares perspektiv gällande läsläxor och vad de anser krävs för att deras elever ska få tillräckligt med tid till läsning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Anton Selling; [2020]
    Nyckelord :Leisure reading; reading homework; reading coherence; reading culture and the pupil’s responsibility.; Fritidsläsning; läsläxor; läsförståelse och läskultur och elevens ansvar;

    Sammanfattning : It is difficult to find time to read books today, when many other media compete for your spare time. Is the time that pupils get to read in schools enough to make them proficient readers? In Sweden some teachers debate that the homework is a solution to find more time for the pupils to read, while others debate that avoiding homework will make their teaching more equivalent. LÄS MER

  2. 2. Språkutvecklande stödstrukturer : En observations- och intervjustudie om lärares arbete med läsning i SO i åk 4–5

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Lina Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Literacy development; Comprehension strategies; Reading methods; Teaching strategies; Scaffolding; subject specific literacy; classroom interaction; social studies; Språkutvecklande arbetssätt; strukturstöd; läsförståelsestrategier; läsförståelse; stöttning; klassrumsinteraktion; samhällsorienterande ämnen;

    Sammanfattning : The curriculum for social studies is designed in a way where knowledge is assessed through the students’ expressive language skills. Much of the knowledge is also expected to be gained through reading. LÄS MER

  3. 3. La representación de Hispanoamérica en "La siesta del martes" de Gabriel García Márquez. Un estudio crítico literario de un texto factible para las clases de español como lengua extranjera.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Birgitta Thorander; [2019-09-30]
    Nyckelord :spanska; García Márquez; representación sociocultural; Iser; literatura;

    Sammanfattning : In this bachelor thesis we investigate literary resources in a text possible to use in the class of Spanishas a foreign language, when the purpose is an intercultural knowledge. Our purpose is, to deepen ourknowledge about the representation of the social and culture conditions of life in Spanish America, inthe short story “La siesta del martes” written by the Colombian author Gabriel García Márquez. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som får elever att uppnå betyget godkänt i årskurs 9

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Sofia Emanuelsson; Alexander Triantafillou; [2019-08-20]
    Nyckelord :Swedish schools; migration crises; PISA; panel data; regression; Gothenburg;

    Sammanfattning : The results of Swedish school students graduating from 9th grade have been declining since the beginning of the 21th century. This have been shown repeatedly in both studies from PISA and TIMSS, which both test the abilities of high school students in the OECD. There are many theories and potential explanations to why this is the case. LÄS MER

  5. 5. KOGNITIV BELASTNING VID LÄSNING AV TEXT MED BILDEXEMPEL En experimentstudie av interaktionseffekt mellan textpresentation och bildorganisation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Sonja Nagel; Filip Sunnemar; [2019-08-07]
    Nyckelord :Kognitiv belastning; textpresentation; bildorganisation; arbetsminne; interaktionseffekt; läsförståelse; subjektiv upplevelse;

    Sammanfattning : Cognitive load theory is a well studied theory based on intrinsic, extraneous and germane load, three types of cognitive load that affects working memory. Multiple studies have been conducted, suggesting that factors such as presentation and organisation of information, previous knowledge and the difficulty level of information affects cognitive load. LÄS MER