Sökning: "Real estate agency industry"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Real estate agency industry.

  1. 16. Fastighetsmäklarbranschens digitalisering : En kvalitativ studie om Instagram som verktyg för relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gabriella Beronius; Sara Andrén; [2017]
    Nyckelord :social media; real estate agency; relationship marketing; relations; sociala medier; fastighetsmäklarbranschen; relationsmarknadsföring; relationer.;

    Sammanfattning : The digitalization of the society is a fact and organizations must now be adaptable to where their customers are located. Along with this the ways in which we communicate have changed as well as the way you target your marketing. LÄS MER

  2. 17. Den verkställande direktörens ersättning : En jämförelse mellan fastighets-, finans och läkemedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Awabdeh Maikel Basmaci Talita; [2016]
    Nyckelord :Total recompense; CEO; Multiple regressions; Correlation; Agency Theory; Stewardship Theory; MVA; Total ersättning; Verkställande direktör; Multipel regressionsanalys; Korrelationsanalys; Agentteori; Stewardshipteori; MVA.;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to show if there is a significant relationship between the CEOs recompense and the size of the company between the industries. The goal is to compare the size of a company with the variable that shows performance and which of them who has the strongest connection to the recompense. LÄS MER

  3. 18. Quantifying terrain factor using GIS applications for real estate property valuation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Dahlia Mudzaffar Ali; [2016]
    Nyckelord :digital elevation model DEM ; GIS; geography; physical geography; property valuation; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : This thesis studies the use of GIS applications to derive adjustment figures for the terrain factor in property valuation tasks. It aims at suggesting a quantitative approach alternative to evaluate the terrain factor as opposed to traditional methods and current industry practices where terrain is qualitatively judged based on visual observation at site and subjected to individual opinion. LÄS MER

  4. 19. Bostadsspekulantens köpbeslut : En kvantitativ studie över bostadsspekulantens beslutspåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johanna Peltomäki; Michelle Cardonius; [2015]
    Nyckelord :Personality Profiles; Rational decision-making; Social decision-making; Emotional decision-making; Real estate agency industry; Personlighetsprofiler; Rationellt beslutsfattande; Socialt beslutsfattande; Emotionellt beslutsfattande; Fastighetsmäklarbranschen;

    Sammanfattning : Bakgrunden för denna studie är problematiken kring beslutsfattande. Tidigare forskning visar att en individ dagligen fattar en mängd medvetna och omedvetna beslut. Dessa beslut faller sig olika utefter vilka erfarenheter, preferenser och känslor individen har och hur detta påverkar individen vid köp av dyra sällanköpsvaror. LÄS MER

  5. 20. Component Depreciation in Swedish Real State Companies –A study of how private and municipal companies handle K3’s new requirement for component depreciation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Lind; David Scherling; [2014-06-17]
    Nyckelord :K3; component depreciation; real estate; municipal company;

    Sammanfattning : Background and problem discussion: From the 1st of January 2014, the K3 framework developed by the Swedish Board for Accounting Standards became mandatory for large Swedish companies. K3 contains a requirement for tangible assets to be divided into components if the difference in consumption of the components was likely to be significant. LÄS MER