Sökning: "Rebecca Björk"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Rebecca Björk.
1. Att undervisa i sexualitet, samtycke och relationer i religionskunskapsundervisningen : En fenomenografisk studie om religionskunskapslärares uppfattningar om införlivningen av kunskapsområdet i religionskunskapen på högstadiet och gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : I den här studien undersöker jag religionskunskapslärares uppfattningar om införlivandet av kunskapsområdet sexualitet, samtycke och relationer i religionskunskapen på högstadiet och gymnasiet. Syftet är att undersöka vilka områden lärarna införlivar, hur de gör det och vilka utmaningar de möter i processen. LÄS MER
2. K3 versus frivilligt antagande av IFRS : Konsekvenserna på de finansiella rapporterna utifrån ett intressentperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En tilltagande globalisering inom redovisning har bidragit till att internationella redovisningsprinciper och regler befinner sig i en harmoniseringsprocess. Bokföringsnämndens K-projekt pekar på att Sverige är del av denna process. LÄS MER
3. Vem skapar nyheterna? : En kvantitativ studie av nyheters ursprung och prioritering i svenska riksmedier
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med undersökningen är att analysera varifrån nyheterna har sitt ursprung och hur återanvändandet av nyheter ser ut i fyra av de största riksmedierna under en arbetsvecka. De fyra medier som ingår i undersökningen är Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Sveriges Televisions Rapport och Sveriges Radios Ekot. LÄS MER
4. Elevers attityder till och förväntningar på det engelska språket : En undersökning i grundskolans år 1, 3 och 5
Kandidat-uppsats, HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : Syftet med studien är att få en förståelse för hur några elever i grundskolan uppfattar det engelska språket och engelskundervisningen. För att kunna besvara dessa frågor har vi valt att använda en kvalitativ metod, och intervjuat fem stycken elever i vardera av grundskolans år 1, 3 och 5. LÄS MER