Sökning: "Rebecca Dahl"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Rebecca Dahl.

  1. 6. Tre miljöorganisationers lobbyingarbete i EU : Hur Världsnaturfonden WWF, Greenpeace Sverige och Jordens Vänner ser på sina förutsättningar att påverka EU

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :Amanda Lindblad; Rebecca Moyo; [2017]
    Nyckelord :environmental organizations; resources; lobbying; EU; democracy; miljöorganisationer; förutsättningar; lobbying; EU; demokrati;

    Sammanfattning : The main purpose of our thesis is to describe how Swedish environmental organizations view their resources for lobbying towards the environmental and climate politics of the European Union (EU). Furthermore, we intend to describe how the Swedish environmental organizations lobby towards the EU, and what their views are on lobbying as a democratic method to influence politics. LÄS MER

  2. 7. Den svenska lobbyingen : Är Sveriges oreglerade lobbying ett problem eller en möjlighet för demokratin?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rebecca Larson; [2016]
    Nyckelord :Lobbying; lobbyism; Robert A. Dahl; demokrati; korporativism; pluralism;

    Sammanfattning : Det svenska politiska systemet har under de senaste decennierna skiftat från ett korporativistiskt system, där organisationer har bjudits in att delta i det politiska beslutsfattandet, till ett mer pluralistiskt system, där lobbying är en viktig komponent. Lagstiftningen har dock inte följt utvecklingen och idag har Sverige ingen direkt lagstiftning mot lobbying. LÄS MER

  3. 8. Att sälja landet lagom : En studie om Sverigebilden och Svenska Institutets arbete med nation branding

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Ellinor Thungren; Rebecca Dahl; [2014]
    Nyckelord :Nation branding; culutre dimensions; Geert Hofstede; Swedish Institute; nation branding; Nadia Kaneva; Geert Hofstede; Svenska Institutet; svenskhet;

    Sammanfattning : Title: To sell the country of Lagom: a study of the Swedish Institute’s re-branding of Sweden and impact on the swedish citizens Authors: Rebecca Dahl & Ellinor Thungren Aim: The purpose of this thesis is to study the Swedish Institute’s branding of Sweden. We have explored if the branding is consistent with the picture that Swedes generally have of themselves and Sweden, and also looked at which consequences differences in this picture may have. LÄS MER

  4. 9. The Writing Process : Are there any differences between boys' and girls' writing in English?

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rebecca Dahl; [2012]
    Nyckelord :second language acquisition; gender differences; junior high school; learner language; written samples; corpus study; error analysis;

    Sammanfattning : This essay studies the written performance of 43 Swedish junior high school students. Relative clauses, prepositional usage and subject-verb agreement are studied and analysed in order to see what and how many errors the students make and then finally to see if there is any difference in the performance of boys and girls. LÄS MER

  5. 10. Engaging Action : A Systemic Approach to Communication Design of Social Marketing Campaigns for Behaviour Adoption

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Rebecca Dahl; Larysa Metanchuk; Steve Marshall; [2010]
    Nyckelord :behaviour; social marketing campaign; communication; sustainability; Framework for Strategic Sustainable Development FSSD ; planning process;

    Sammanfattning : Shifting towards sustainability in environmental, social and economic systems is an urgent concern for society today. In order to contribute to this, the thesis focuses on behaviour orientated social marketing campaigns, which can complement the broader changes required. LÄS MER