Sökning: "Rebecca Frölander"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Rebecca Frölander.

  1. 1. Followers’ Perception of Transparency in Persuasive Intent : The Role of Parasocial Relationship and Persuasion Knowledge in Sponsored Content

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rebecca Frölander; Johanna Gullbrandsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Social Media Influencers; Parasocial Relationship; Persuasion Knowledge; Transparency; Sponsored Content;

    Sammanfattning : Background: Social media marketing has grown rapidly in recent years and has become a standard tool for marketers. As a result, companies use social media influencers (SMIs) to reach their target audiences. One important aspect of influencer marketing is the relational aspect. LÄS MER

  2. 2. Kampen om de fysiska butikernas överlevnad : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker hanterar showrooming

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Anna Landén; Rebecca Frölander; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Showrooming är ett växande fenomen som utgör ett hot för fysiska butiker som säljer LMVprodukter. Showrooming uppstår när kunder undersöker produkter i en fysisk butik men väljer att genomföra köpet hos en konkurrent via näthandel. LÄS MER