Sökning: "Rebecca Josefsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rebecca Josefsson.

  1. 1. Snabb produktionsomställning i en tid av kris : en fallstudie gällande produktionen av operationsrockar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Josefsson; Sofie Johannson; [2020]
    Nyckelord :Production changeover; contingency; crisis; PPE; MD; nonwoven; Produktionsomställning; beredskap; kris; PPE; MD; nonwoven;

    Sammanfattning : Till följd av Covid-19-pandemin har sjukvården i Sverige fått bära mycket stor belastning, samtidigt som den globala efterfrågan och användningen av personlig skyddsutrustning (PPE) kraftigt ökat. Under våren 2020 har den globala handeln upplevt störningar, vilket haft inverkan på leveransen av PPE till sjukvården. LÄS MER

  2. 2. Kampen om rätt medarbetare: En studie om generation Z

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rebecca Josefsson; Timmy Le Persson; [2019]
    Nyckelord :HR-strategies; attract; retain; generation Z; employer branding; talent management; recruitment; war for talent; HR-strategier; attrahera; behålla; generation Z; employer branding; talent management; rekrytering; war for talent;

    Sammanfattning : Titel: Kampen om rätt medarbetare. En studie om generation Z. Frågeställning: Vilka HR-strategier använder organisationer för att attrahera och behålla generation Z? Syfte: Uppsatsen syfte är att identifiera vilka HR-strategier organisationer använder för att attrahera och behålla medarbetare och hur de anpassar dem till generation Z. LÄS MER

  3. 3. Lojalitetsprogrammets betydelse : En undersökning kring ett företags lojalitetsarbete

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Berntsson; Cathlin Josefsson Brunbäck; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då konsumenterna får allt högre inverkan på marknaden måste företagen kämpa hårdare för att hitta unika delar för att kunna få lojala kunder, då det kostar mer att skapa nya kundrelat-ioner än att behålla sina nuvarande. Eftersom konkurrensen hårdnar och det blir allt fler aktö-rer på marknaden måste företagen strida om kundernas lojalitet, här kommer lojalitetsprogram och dess betydelse in. LÄS MER