Sökning: "Rebecca Landqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rebecca Landqvist.

  1. 1. “Likhetstecknet betyder ju att det ska vara lika mycket det är punkt slut.”-En studie om hur elever ges möjlighet att urskilja kritiska aspekter av likhetstecknets inne-börd under en lektion.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Landqvist Rebecca; [2020]
    Nyckelord :: mathematics; teaching; equals sign; primary school; stimulated recall; varia-tion theory; matematikundervisning; likhetstecknet; stimulated recall; variationsteori; lågstadiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och bidra med kunskap om hur undervisningen om likhetstecknets innebörd kan se ut i ett svenskt klassrum. Det som undersöks är hur en lärare skapar möjlighet för eleverna att urskilja kritiska aspekter av likhetstecknets innebörd genom variationsmönster. LÄS MER

  2. 2. “Likhetstecknet betyder ju att det ska vara lika mycket det är punkt slut.” : -En studie om hur elever ges möjlighet att urskilja kritiska aspekter av likhetstecknets inne- börd under en lektion.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Rebecca Landqvist; [2020]
    Nyckelord :: mathematics; teaching; equals sign; primary school; stimulated recall; varia- tion theory; matematikundervisning; likhetstecknet; stimulated recall; variationsteori; lågstadiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och bidra med kunskap om hur undervisningen om likhetstecknets innebörd kan se ut i ett svenskt klassrum. Det som undersöks är hur en lärare skapar möjlighet för eleverna att urskilja kritiska aspekter av likhetstecknets innebörd genom variationsmönster. LÄS MER

  3. 3. Likhetstecknets innebörd : En systematisk litteraturstudie om elevers förståelse och undervisningsmetoder äm-nade att utveckla elevers förståelse för likhetstecknet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Rebecca Landqvist; [2015]
    Nyckelord :Teaching; mathematics; equality sign; children´s understanding; elementary school; matematikundervisning; likhetstecknet; elevers förståelse; låg och mellanstadiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att undersöka hur elever förstår likhets-tecknets innebörd samt skapa en överblick över undervisningsmetoder som enligt forskning kan anses gynna utvecklingen av elevers förståelse för likhetstecknet. Litteratursökningen utfördes i databasen ERIC. LÄS MER