Sökning: "Rebecca Linde"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rebecca Linde.

  1. 1. Sweden's Got a Brand New Tax Rate

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Hanna Lindé; Rebecca Hesslevik; [2022]
    Nyckelord :Stock market; Tax rate; Sweden; Denmark; Efficient market hypothesis;

    Sammanfattning : In this paper, we intend to investigate the Swedish stock market's reaction upon the acceptance of the 2018 corporate tax rate reduction. The purpose is to examine if there was a significant stock market reaction and if it was heterogeneous across sub-samples based on market capitalization. LÄS MER

  2. 2. Musikens betydelse i omvårdnaden av personer med demenssjukdom : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Medicin- och vårdvetenskap

    Författare :Rebecca Högberg Eriksson; Amanda Linde; [2018]
    Nyckelord :caregiver; dementia; music therapy; nursing; singing; demenssjukdom; musikterapi; omvårdnad; sång; vårdgivare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Antalet personer med demenssjukdom ökar i världen. Demenssjukdom försämras progressivt och ger en dödlig utgång. God omvårdnad är den viktigaste åtgärden idag. Sjuksköterskan har det yttersta ansvaret för omvårdnaden och implementering av nya metoder. LÄS MER

  3. 3. Intern marknadsföring och Kundrelationer - hur förhåller sig dessa till varandra

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Carina Friis Thomassen; Hanna Backström; Rebecca Sjöstedt; [2006]
    Nyckelord :Internal marketing; customer relations; relationship marketing; Intern marknadsföring; kundrelationer; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Intern Marknadsföring och Kundrelationer – hur förhåller sig dessa till varandra? Sökord: Intern marknadsföring, kundrelationer, relationsmarknadsföring Problem: Hur förhåller sig ett företags interna marknadsföring till dess kundrelationer? samt: Hur förhåller sig företagets kundrelationer till dess interna marknadsföring? Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå och förklara hur företaget Leine & Linde AB:s interna marknadsföring samt deras kundrelationer förhåller sig till varandra. Metod: Uppsatsen bygger på teori kring intern marknadsföring och kundrelationer samt en kvalitativ fallstudie med undersökning på ett svenskt företag, Leine & Linde AB. LÄS MER