Sökning: "Rebecca Lundahl"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rebecca Lundahl.

  1. 1. Förskollärares uppfattningar och strategier om att stötta barns känslor : -En kvalitativ studie om förskollärares icke-verbala kommunikation för att stötta barns känslomässiga reglering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Aleksandra Bengtsson; Rebecca Lundahl; [2023]
    Nyckelord :Affect; emotional regulation; non-verbal communication; perceptions; preschool teachers; strategies; support; Affekt; förskollärare; icke-verbal kommunikation; känslomässig reglering; strategier; stöttning; uppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärares strategier och uppfattningar till deras icke-verbal kommunikation för att stötta barns känslomässiga reglering, hos de barn som är 1–2 år som inte har ett utvecklat talspråk. Anledningen till studien är att förstå och undersöka hur betydelsefullt det är att besitta en fungerande kommunikation mellan förskollärare och barn. LÄS MER

  2. 2. Mindfulness : Ett verktyg för att minska stress hos sjuksköterskor

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Rebecca Lundahl; Tobias Prahl; [2017]
    Nyckelord :Mindfulness; Stress; Stresshantering; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund Stress är ett vanligt förekommande problem hos sjuksköterskor. Stress kan påverka den vård som patienterna får i form av minskad patientsäkerhet. Det är därför av vikt att undersöka stressreduceringsmetoder hos sjuksköterskor. LÄS MER

  3. 3. Konflikthantering i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Pernilla Lundahl; Rebecca Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Barndomspsykologi; Barnsperspektiv; Förskola; Konflikthantering; Utveckling;

    Sammanfattning : Vi har ofta upplevt att konflikter i förskolan inte hanteras på ett sätt som främjar det sociala klimatet och detta kan resultera i dålig stämning på avdelningen. Syftet med detta arbete har därför varit att synliggöra barns känslor i och efter konflikthanteringssituationer, samt att lyfta fram vad olika konflikthanteringsmetoder ger för konsekvenser. LÄS MER