Sökning: "Rebecca Sjöstedt"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Rebecca Sjöstedt.
1. Nyckeln till överlevnad : Potentialen med delaktiga och engagerade medarbetare
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : I en tid där en ny lågkonjunktur ökar pressen på företag att öka vinster och minska kostnader har engagerade medarbetares bidrag visat sig ha en avgörande roll. Trots detta utgör andelen engagerade medarbetare endast en femtedel av medarbetarna på Sveriges organisationer. LÄS MER
2. Ungdomars konsumtion av kött och deras förhållningssätt till matval i vardagen : En enkätstudie av elever i årskurs 9
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Minskad köttkonsumtion är en vinst för hälsan och miljön. Globalt sker klimatförändringar och högt köttintag ökar risken att drabbas av sjukdomar. LÄS MER
3. Partiledarna gör entré på Youtube : en kvalitativ textanalys av programmet Partitempen
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande uppsats med titeln ”Partiledarna gör entré på Youtube – En kvalitativ textanalys av Partitempen”, är skriven av Kristina Pålsson och Lisa Rebecca Truedsson, inom ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, på Lunds universitet. Studiens metod är en kvalitativ textanalys med en hermeneutisk ansats. LÄS MER
4. Strategisk investeringsanalys : en jämförelse mellan yngre och mognare SME-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur de specifika variablerna samverkar i investeringsanalysen bakom strategiska investeringar vid beslutsfattandet. Studien är inriktad mot den dominerande företagssektorn små och medelstora företag, vidare görs en jämförelse mellan yngre och mognare företag. LÄS MER
5. Intern marknadsföring och Kundrelationer - hur förhåller sig dessa till varandra
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Titel: Intern Marknadsföring och Kundrelationer – hur förhåller sig dessa till varandra? Sökord: Intern marknadsföring, kundrelationer, relationsmarknadsföring Problem: Hur förhåller sig ett företags interna marknadsföring till dess kundrelationer? samt: Hur förhåller sig företagets kundrelationer till dess interna marknadsföring? Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå och förklara hur företaget Leine & Linde AB:s interna marknadsföring samt deras kundrelationer förhåller sig till varandra. Metod: Uppsatsen bygger på teori kring intern marknadsföring och kundrelationer samt en kvalitativ fallstudie med undersökning på ett svenskt företag, Leine & Linde AB. LÄS MER