Sökning: "Rebecka Wallin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Rebecka Wallin.

  1. 1. Ger många bäckar små en stor å(terhämtning) hos universitetsstudenter? : En pilotstudie på återhämtningsprogrammet ’’Balans i vardagen’’

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbete

    Författare :Rebecka Wallin; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar patienters nattsömn på sjukhus : En litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - grundnivå

    Författare :Rebecka Mårtensson; Niclas Wallin; [2020]
    Nyckelord :Hospital stay; literature overview; nursing care; patients; sleep quality; Sjukhusvistelse; litteraturöversikt; omvårdnad; patienter; sömnkvalitet;

    Sammanfattning : Background: Sleep is one of mankind's basic needs and important for the experience of health, as well as essential for the patient's ability to recover. Lack of sleep has a negative effect on the ability to recover from the consequences of illness. Patients states that they have a negative quality of sleep during hospital stay. LÄS MER

  3. 3. En fantastisk upplevelse - En studie av säsongsanställd frontpersonal i upplevelseekonomin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Wallin; Astrid Ståhl; Rebecka Ragnewall; [2012]
    Nyckelord :upplevelser; ledarskap; samhörighet; säsongsanställning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur säsongsanställda på en nöjespark upplever sina möjligheter att skapa positiva upplevelser i servicemötet. För att besvara syftet utgick vi från följande frågeställningar; Hur upplever de säsongsanställda att arbetsgivarna förser dem med förutsättningar för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur resonerar de säsongsanställda kring betydelsen av medarbetarnas roll för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur upplever de säsongsanställda sin egen roll i att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Det är en kvalitativ studie som baseras på fem djupintervjuer, fyra mejlintervjuer samt dokumentstudier. LÄS MER