Sökning: "Rebranding communication."

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Rebranding communication..

  1. 1. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alice Larsson; Alexandra Eklund; [2023]
    Nyckelord :rebranding; repositioning; financial industry; challenges; models; strategies; rebranding; repositioning; finansbranschen; utmaningar; modeller; strategier;

    Sammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER

  2. 2. Conversations on Change: A Case Study of a Swiss Private Bank on Employees’ Sensemaking and Engagement in Light of its Rebranding

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexia Helena Röper; [2023]
    Nyckelord :sensemaking; critical sensemaking; organizational culture; strategic communication; organizational change; rebranding; private banking; Switzerland; employee engagement; Social Sciences;

    Sammanfattning : The rebranding of an organization can be a beneficial strategy to reposition itself in the market to maintain its relevance. At the same time however, it can have disrupting effects on its members' daily work life, creating a novel situation in which perplexity and even resistance may arise, and which they need to make sense of. LÄS MER

  3. 3. Vi har ett idiotiskt namn : En studie om hur kommunikation via Instagram påverkar varumärkesomprofilering för företag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Linnea Alsberg; Sanna Axelsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Sociala Medier i Rebrandingprocessen : Hur företag inkluderar externa intressenter i rebrandingprocessen med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Gaston Christiansson; Oscar Enqvist; [2022]
    Nyckelord :Rebrand; Communication; Social Media; Stakeholders; Rebrand; Kommunikation; Sociala Medier; Intressenter;

    Sammanfattning : Rebranding är en process som allt fler företag har genomgått eller kommer att genomgå. Rebranding innebär en förändring av det befintliga varumärket och kan göras på flera olika sätt. Samtidigt växer sig sociala medier in alltmer i vardagen bland företagens externa intressenter. LÄS MER

  5. 5. Temporality in Process… : A Case Study of Temporary Use, as an Urban Redevelopment Method in Malmö

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kevin Sivnert; [2022]
    Nyckelord :Temporality; temporary use; temporary project; intermediate use; citizen participation; citizen dialog; public space; deliberative democracy;

    Sammanfattning : In every society, the reality of collective decision-making falls short of the democratic ideals in several ways. Yet there is a continuous focus on enhancing and adopting democratic practices through a stronger connection between citizens and public officials. LÄS MER