Sökning: "Rebranding csr"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Rebranding csr.

  1. 1. Branding in pole position : En kvalitativ fallstudie av branding inom business-to-business på den svenska säkerhetsmarknaden.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Nestor; Frida Ställborn; [2015]
    Nyckelord :Business-to-business; branding; rebranding; brandname; logotype; corporate identity; corporate brandvision; value proposition; corporate image; relationship-building; differentiation; CSR.; Business-to-business; branding; rebranding; varumärkesnamn; logotyp; identitet; varumärkesvision; värdeproposition; image; relationsskapande; differentiering; CSR.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur bör ett företag i säkerhetsbranschen som verkar på en mogen businessto-business marknad agera för att skapa ett nytt starkt varumärke med hjälp av branding? Syfte: Syftet med rapporten är att analysera vikten av branding och betydelsen av att utformaett starkt varumärke inom business-to-business i säkerhetsbranschen. Rapporten syftar äventill att identifiera strategiska rekommendationer som G4S bör ha i åtanke vid skapandet av sitt nya varumärke. LÄS MER

  2. 2. CSR in aid organizations : facing scandals and criticism

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Duaa Bastawy; Denly Beatriz Perez Avalos; [2014]
    Nyckelord :CSR; Aid organization; Criticism; Scandals; Trust; Brand; Rebranding; Image; Social mission;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility (CSR) is a term that is developing and becoming more relevantover the years. The increased demand among consumers is driving organizations to be moresocially responsible and involved in environmental and social issues. LÄS MER