Sökning: "Rebranding"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade ordet Rebranding.

  1. 1. I väntan på ett narrativ som gryr: En analys av kulturens plats inför Norra Masthuggets omvandling

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Johanna Hanell; Johanna Sundvall; [2019-06-03]
    Nyckelord :urban narratives; Norra Masthugget; cultural industries; urban planning;

    Sammanfattning : Gothenburg is a city in that is currently undergoing large changes and in some aspects a significant rebranding. In Norra Masthugget, a hub for cultural industries and workers in creative fields, the city plans to erect a number of skyscrapers to house commercial businesses. LÄS MER

  2. 2. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Gustav Kjellin; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment; Rebranding; Firm rebranding; Branding; Brand vision; Brand commitment;

    Sammanfattning : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. LÄS MER

  3. 3. Rebranding - A Possibility without Risk? : A Case Study of Circle K

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lejla Isanovic; Olivia Rotkirch; [2018]
    Nyckelord :Branding; Acquisition; Rebranding; Customer mindset; Customer loyalty; Brand equity; Customer satisfaction;

    Sammanfattning : Background: The number of acquisitions is continuously increasing andthey are often an important source for competitive advantage. Meanwhile, acquisitions can be a hazardous investment and many do not succeed in creating the expected value. When seeking value creation, corporations can occasionally rebrand in the company. LÄS MER

  4. 4. Varumärkets visuella identitet – en studie om hur rebranding påverkar konsumenternas uppfattning med exempel av ett svenskt varumärke Tretorn.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Klaudia Witowska; [2018]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; grafisk design; visuell identitet; rebranding; påverkan; konsumentbeteende; Tretorn;

    Sammanfattning : Dagens företag måste anpassas till grafiska trender för att bevara en uppdaterad och fräsch image samt behålla sin position på marknaden. För att göra detta måste företagens grafiska profil ses över och uppdateras regelbundet för att säkerställa att den följer aktuella trender och kan tilltala den tänkta målgruppen. LÄS MER

  5. 5. Rebrandingprocessen i ett småföretag : En fallstudie av ett svenskttextilföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tintin Lundgren; Anna Mossberg; [2018]
    Nyckelord :Rebranding; Brand; Small Enterprises; Brand Communication; Rebranding; Varumärke; Småföretag; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : I takt med teknologisk utveckling och alltmer homogena produkter ökar konkurrensen mellan företag. Företag satsar på att bygga ett starkt varumärke eftersom detta kan bidra till differentiering samt konkurrenskraft. LÄS MER