Sökning: "Recensioner"
Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade ordet Recensioner.
1. Den inre digitala marknadens framtid : Medlemsstaternas dilemma med implementeringen av upphovsrättsdirektivet: fokus på svensk respektive fransk rätt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Upphovsrättsdirektivet, Digital Single Market-direktivet, befinner sig idag i en implementeringsprocess i EU-länderna. Implementeringen syftar till att harmonisera upphovsrätten mellan medlemsstaterna och att upprätthålla en väl fungerande inre marknad. LÄS MER
2. Kundrecensioners användbarhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskapSammanfattning : Tidigare forskning har pekat på betydelsen av kundrecensioner och e-förtroendets förhållande till användandet av kundrecensioner. Det har dock varit svårt att kartlägga e-förtroendets påverkan på användbarheten och vilka av kundrecensionens egenskaper som är användbara eftersom den tidigare forskningens resultat varit delvis inkonsekvent. LÄS MER
3. Impacts of peer-to-peer rental accommodation in Stockholm, Barcelona and Rio de Janeiro : An exploratory analysis of Airbnb’s data
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : As a part of the growing movement called the “peer-to-peer” economy, Airbnb has changed the short-stay rental market and has become one of the world’s largest booking websites for finding an accommodation to stay. The platform has also affected the economy of tourism around the world, so, given the importance of the subject, in this thesis study, the impacts that the Airbnb rental accommodation model has on clients of Stockholm, Barcelona and Rio de Janeiro is studied. LÄS MER
4. Förhållandet mellan personlighet, sociala bevis och recensioner vid onlineköp
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie ämnade att undersöka förhållandet mellan personlighetsdrag, självtvivel, social osäkerhet och mottaglighet för socialt inflytande i en online-miljö, där recensioner och betyg används som verktyg för sociala bevis. Med hänsyn till näthandelns ökning de senaste åren ansåg vi att forskning inom detta område är intressant. LÄS MER
5. Effekten av negativ elektronisk ”word of mouth” på konsumenters attityder och köpintentioner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines the effect of electronic Word-of-Mouth (eWOM) on consumers’ purchasing decision process, more specifically: How does consumer attitudes and purchasing intent toward companies and their products affected by negative eWOM on social media. The study is based on three-component model of attitudes which identifies attitude as the awareness, assessment and readiness to act. LÄS MER
