Sökning: "Receptionister"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Receptionister.

  1. 1. Kompetensutveckling mer än bara kompetens “Det handlar mer om att cheferna favoriserar personal och befordrar sina favoriter.”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Ella Asselmeyer; Lovisa Svedberg; [2023-07-05]
    Nyckelord :kompetens; kompetensutveckling; arbetstillfredsställelse; personalomsättning; lärande;

    Sammanfattning : I följd av den höga personalomsättningen inom hotellbranschen finns det funderingar kring kompetensutvecklingens betydelse. Utifrån en pedagogisk nyfikenhet undersöker därmed individers upplevelser och processer kring lärande. LÄS MER

  2. 2. Le som om du menar det : En studie om emotionella krav och behov av socialt stöd hos en grupp receptionister i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Johanna From; Julia Georgsson; [2023]
    Nyckelord :Emotionellt arbete; socialt stöd; emotionella krav; känslohantering;

    Sammanfattning : Tidigare studier har visat att receptionister brukar uppleva höga emotionella kravi arbetet. Föreliggande studie undersökte receptionisters upplevelser av emotionella kravoch socialt stöd. Studien genomfördes kvalitativt på fem verksamheter med åttasemistrukturerade intervjuer och analyserades genom tematisk induktiv metod. LÄS MER

  3. 3. WeCare - Hur visar Nordic Choice-hotell att de bryr sig?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Bergstrand; Marta Brito Åström; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility.; Message framing; Environmental management systems; Green marketing; Hotels; Social Sciences; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera hur hotell arbetar med miljöfrågor inom sin verksamhet med fokus på hur och via vilka kanaler de synliggör detta för gästen. Analysen ska göras utifrån ett hållbarhets- och marknadsföringsperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Onlineresebyråers påverkan på hotellanställdas relationsskapande till gäster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Hellström; Emelie Henricsson; [2013]
    Nyckelord :Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract In 2012, Sweden’s largest magazine in the hospitality industry, Besöksliv, published an article on the conflict between Nordic Choice, a hotel chain, and Expedia, an online travel agency. This conflict spurred our interest in examining the relationship between hotels, online travel agencies, and hotel guests. LÄS MER

  5. 5. Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofie Fredriksson; Sara Thorén; [2013]
    Nyckelord :frontpersonal; medledarskap; relationer; chefskap; upplevt stöd; ledarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01, Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Sofie Fredriksson & Sara Thorén Handledare: Eerika Saaristo Nyckelord: Upplevt stöd, ledarskap, chefskap, relationer, medledarskap, frontpersonal Problem: Frontpersonal kan genom bra servicemöten med kunder skapa relationer som kan leda till framgång i serviceverksamheter, och chefer tycks ha en roll i att påverka medarbetarnas prestation. Utifrån detta är det motiverat att undersöka vilken betydelse chefer har i att stödja sina medarbetare, samt hur stöd för frontpersonal utformas i relationerna mellan chefer och medarbetare. LÄS MER