Sökning: "Recipients’ perspectives"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Recipients’ perspectives.

  1. 1. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Gunnarsson; Maja Pettersson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Förort; media; medieskugga; ungdomar; stigma; identitet; mottagarperspektiv; receptionsanalys; encoding decoding; sociala medier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER

  2. 2. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  3. 3. Postdevelopment Assistance Made Possible? A Qualitative Analysis of the ICLD’s International Training Programmes in Tanzania from the Local Stakeholders’ Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Michal Piatkowski; [2023]
    Nyckelord :development assistance; power relations; international training programmes; postdevelopment; Tanzania; Social Sciences;

    Sammanfattning : Development is a contentious concept, praised by some for enabling progress and criticised by others for perpetuating global power imbalances. Development assistance tends to strengthen the donor-recipient dependency, which, according to critics, primarily serves the interests of the Global North while neglecting the needs of the Global South. LÄS MER

  4. 4. Assessing the Value of Development Assistance According to the Recipients: A Case Study of Georgian Organisations’ Perspectives on Estonian Development Assistance

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Pintson; [2022]
    Nyckelord :Development assistance value; Recipients’ perspectives; Field-study; Local organisations; Donor evaluation; Estonia-Georgia development cooperation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Factors contributing to valuable development assistance are often perceived as a "black box," due to heterogeneity of development aid motives. This research brings out that too often, the value of aid is assessed from the perspectives of the donors rather than from its recipients. LÄS MER

  5. 5. It’s not easy being green : En kvalitativ studie om Na-Kd Circles CSR-Kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Matilda Blanc; Amina Carlsson; [2022]
    Nyckelord :NA-KD; CSR; CSR-communication; Fast fashion; Trademark;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility or CSR has, in step with societal development and awareness, driven companies to take several aspects into account. Issues relating to climate, sustainability, social and financial issues are some of the meanings of social responsibility and to which companies are taking into account. LÄS MER