Sökning: "Red Bull"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Red Bull.
1. "Konsten att glidflyga genom en storm" : En innehållsanalys gällande Red Bull GmbHs hantering av kriskommunikation
Magister-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Crisis management encompasses a range of strategies, including crisis communication, which plays a critical role in maintaining a company’s reputation and managing stakeholders’ perceptions during challenging situaions. This study investigates the crisis communication practices employed by Red Bull GmbH during a crisis situation. LÄS MER
2. Red Bull och Ferrari - konkurrenterna från olika branscher : En visuell retorisk analys om hur företagen Red Bull och Ferrari utnyttjar marknadskommunikation inom formel 1 för att främja sina varumärken
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studien “ Red Bull och Ferrari – konkurrenterna från olika branscher” ämnar studera energidryckesföretaget Red Bulls kommunikation i kommersiella sammanhang inom motorsporten formel 1 komparativt med formel 1-konkurrenten Ferrari. Red Bull har varit dominerande inom sporten under en lång tid jämsides med bland annat Ferrari. LÄS MER
3. Red Bull, mer än bara ett varumärke : En kvantitativ enkätstudie av konsumenters inställningar till varumärket Red Bull
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den österrikiske entreprenören Dietrich Mateschitz grundade 1983 Red Bull tillsammans med thailändska investeraren Chaleo Yoovidhya. 38 år senare sålde Red Bull uppskattningsvis 9,8 miljarder burkar årligen. LÄS MER
4. F1 garagekoncept för 2023 : Ett examensarbete i samarbete med Red Bull Racing F1 Team
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : I detta projekt har ett koncept garage för Red Bull Racing F1 Team tagits fram inför säsongen 2023. Designutmaningen i projektet var att studera nuvarande koncept och hitta lösningar för ett fortsatt flow för personal men också ett stort fokus på hur man på bästa sätt kan hitta en designlösning på hur man kan visa upp varumärket och bilarna inför 2023 och framtiden. LÄS MER
5. Standardisering eller anpassning inom idrottsmarknadsföring : En observationsstudie kring vad som kommer till uttryck i reklamfilmer bland idrottsrelaterade bolag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och belysa faktorerna som kommer till uttryck i reklamfilmer, utifrån Hofstedes nationskulturella perspektiv. Detta genom att granska tre olika idrottsrelaterade bolag utifrån tre olika marknader. En kvalitativ metod tillämpades genom att observera tolv reklamkampanjer, fördelat på fyra per bolag. LÄS MER
