Sökning: "Red bull"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden Red bull.
11. Supporterskap, supporterkultur och kommersialisering.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : De senaste decennierna har fotbollsvärlden genomgått en accelererande kommersialiseringsprocess, där enskilda investerare fått ett ökat inflytande. Den österrikiska klubben SV Austria Salzburg köptes 2005 upp av läskedrycksföretaget Red Bull som gjorde en total omdaning av klubben, med bland annat byte av namn och klubbfärger som följd. LÄS MER
12. Palette of possibilities: developing digital tools for displaying the uncertainty in the virtual archaeological “reconstruction” of the house V 1,7 (Casa del Torello di Bronzo) in Pompeii
Master-uppsats, Lunds universitet/Antikens kultur och samhällslivSammanfattning : This thesis has two major purposes: (1) to create a 3D virtual “reconstructive” model of the peristyle with the nymphaeum wall (room b) of the house V 1,7 (House of the Bronze Bull) in Pompeii, and (2) to prepare a probability map based on this model that will show the reliability level for each individual part. The author underlines the importance of recording paradata of the entire workflow. LÄS MER
13. Varumärkesindentitet, på burk : En socialsemiotisk analys av energidrycksförpackningar och bildmaterial på burk från Monster Energy och Red Bull.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
14. Rekvisiten ”känd”, ”särpräglad" och ”förväxlingsbar” vid vilseledande efterbildning enligt 14 § marknadsföringslagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : 2010 visade sig bli de vilseledande efterbildningarnas år, då inte mindre än sju domar hade detta tema som sitt huvudsakliga ledmotiv. Därför anser jag att detta förtjänar att belysas närmare. LÄS MER
15. Ger Red Bull dig vingar? - Faktorer som påverkar barns konsumtion av energidryck
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Försäljningen av energidryck såsom Red Bull, Monster och Burn har under 2000-talet ökat och marknadsföringen från energidrycksföretagen är ofta intensiv och inriktas mot unga individer, för att locka dem att köpa deras produkt. Drycken innehåller höga halter av koffein, taurin, glukoronolakton och tenderar ofta att innehålla fler kalorier än vanlig läsk. LÄS MER