Sökning: "Reda Mustafa"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Reda Mustafa.
1. Att integrera inom förskolansinstitutionella gränser : En studie om makt, motstånd och delaktighet i samlingen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Abstract Vårt syfte med föreliggande studie är att undersöka hur makt, motstånd och delaktighet kommer till uttryck i relationen mellan barnet och pedagogen i samband med samlingen. Vi har valt att studera dessa olika perspektiv utifrån en samling eftersom det är en aktivitet som fångat vårt gemensamma intresse. LÄS MER
2. Piska och Morot : En vetenskaplig essä om belöning och bestraffning i skolan
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This essay takes its starting point in two stories where we each describe a self-experienced dilemma. By using the stories as a starting point, the essay aims to find out what the advantages and disadvantages of reward and punishment are and why they have such a significant place in schools. LÄS MER
3. Kartläggning av faktorer som påverkar arbetsproduktiviteten i byggproduktionen : En studie som utförts på uppdrag av ett byggföretag i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Produktivitetsutvecklingen i byggbranschen är låg jämfört med många andra branscher. Stigande produktivitet är en förutsättning för en fortgående ökning av en organisations tillväxt. LÄS MER
4. The Digital Transformation of the Swedish Banking Industry : A study on the digitalisation of Swedish banks and how it affects their perspective on customer experience
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The Swedish banking industry has long been at the forefront when it comes to digital leadership. Currently, this industry is starting to fall behind other industries, and a closer look at the industry reveals that niche banks are having less trouble with adapting new technologies than bigger banks. LÄS MER
5. Elevers attityd till konkreta material som ett motiverande pedagogiskt verktyg i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Med tanke på att tidigare forskning har visat att undervisningsmetoder som stimulerar elevernas autonoma yttre motivation i matematiken också gynnar elevernas lärande, handlar vårt arbete om en sådan undervisningsmetod (Froiland, Davison & Worrell, 2016; Hornstra, Mansfield, Veen, Peetsma & Volman, 2015; Katz och Shahar, 2015; Nenthien & Loima, 2016; Szklarski, 2011). Konkreta material kan användas för att sti-mulera elevernas autonoma motivation. LÄS MER