Sökning: "Reduced advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Reduced advertising.

  1. 1. Whoo’s laughing now? A qualitative study of User Responses to Native Content Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lovisa Käll; Ebba Keller; [2023]
    Nyckelord :Native advertising; Content Marketing; Tiktok; Duolingo; Persuasion knowledge model; Associative processing model of humour; consumer attitudes; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the dynamic realm of social media marketing, maintaining a competitive edge is crucial; hence marketers are actively seeking strategies to stand out and increase levels of engagement. The study aimed to provide valuable insights into companies' utilisation of native content advertising on TikTok and users' attitudes towards this marketing strategy. LÄS MER

  2. 2. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  3. 3. Styrning i företag med digitala affärsmodeller : En studie av Freemium i olika branscher

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Eric Weberg; August Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Business models; Freemium; Innovative business models; Management accounting; Customer focus; Customer value; Digital business models; Internet-based business models; Big Data; Affärsmodeller; Freemium; Innovativa affärsmodeller; Ekonomistyrning; Kundfokus; Kundvärde; Digitala affärsmodeller; Internetbaserad affärsmodeller; Big Data.;

    Sammanfattning : This paper dives into the world of business models where more precisely the business model called Freemium is inspected. The paper has multiple purposes where one is to examine why businesses decide to use a business model that is as volatile as Freemium. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  5. 5. Influence of e-krona & e-CNY on individual privacy : A comparative study between Sweden and China

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Shuyu Lan; Saleh Vaghoor kashani; [2021]
    Nyckelord :e-payment; CBDC; e-CNY; e-krona; privacy concerns;

    Sammanfattning : This paper analyses the innovative digital money CBDC and its potential influence in Sweden and China with Privacy Calculus Model. The research aims to understand how e-krona and e-CNY will influence individual privacy in Sweden and China, and what the similarities and differences are. LÄS MER