Sökning: "Reduced screen time"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Reduced screen time.

  1. 1. Gör vi tillräckligt för våra barns hälsa relaterat till deras skärmvanor? : BHV-sjuksköterskors hälsofrämjande strategier utifrån erfarenheter i samtal med föräldrar och barn om skärmvanor. En kvalitativ empirisk studie.

    Magister-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Jessica Persson; Winberg Linn; [2023]
    Nyckelord :Bronfenbrenner; child health care; conversation; interview study; screen time.; Barnhälsovård; Bronfenbrenner; intervjustudie; samtal; skärmtid. ;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskning visar att skärmanvändningen hos barn- och ungdomar går allt längre ner i åldrarna. Det går också att se ett samband mellan ökad skärmtid och ohälsa hos barn- och ungdomar. Skärmvanor är ett relativt nytt ämne som tas upp på BHV och forskningen är begränsad. LÄS MER

  2. 2. Magasinens återfödelse : Hur typografin i modemagasinens omslag kan öka ungas intresse för tryckta modemagasin

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Beatrice Svensson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Världen blir mer digitaliserad och det spenderas mer tid framför skärmen än någonsin förr. När allt digitaliseras slussas det fysiska ut, däribland modemagasinen. LÄS MER

  3. 3. Daily stand up meetings - hiss eller diss?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Lotten Stedt; Cajsa Vutolen; [2022]
    Nyckelord :Agile; Daily stand-up meetings; DSM; Digital; Remote work; Scrum; Inter-team communication; Project management tools; Agila metoder; Daily stand-up meetings; DSM; Digital; Distansarbete; Scrum; Interteam kommunikation; Projektledningsverktyg;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva hur agila team upplever digitala DSM samt kartlägga vilka tekniska ochsociala behov som uppfylls och/eller saknas. De teman som undersöktes var hur digitala DSMgenomfördes praktiskt, vilka tekniska verktyg som användes samt vilken social inverkan det hade påteamet. LÄS MER

  4. 4. Application of Deep Q-learning for Vision Control on Atari Environments

    Master-uppsats, Lunds universitet/Beräkningsbiologi och biologisk fysik - Genomgår omorganisation

    Författare :Jim Öhman; [2021]
    Nyckelord :Reinforcement learning; Atari 2600; Deep Q-learning; Myopic Agents; Vision Control; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The success of Reinforcement Learning (RL) has mostly been in artificial domains, with only some successful real-world applications. One of the reasons being that most real-world domains fail to satisfy a set of assumptions of RL theory. LÄS MER

  5. 5. "Instabox" för farligt avfall

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Sarah Nordh; Maja Holmén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Projektets uppdragsgivare är Stockholm Vatten och Avfall som är det ledande vatten- och avfallsbolaget i Sverige. Syftet med projektet är att utforma en ny miljöstation som ska ta emot farligt avfall från privatpersoner i Stockholms kommun. LÄS MER