Sökning: "Referential communication task"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Referential communication task.

  1. 1. "Har han blå eller röda ögon?" : En studie om referentiell kommunikation och ordförråd hos personer med utvecklingsstörning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för klinisk och experimentell medicin; Logopedi

    Författare :Sofia Björhn; Matilda Nordh; [2011]
    Nyckelord :Referential communication task; request for clarification; developmental disabilities; vocabulary; Referentiell kommunikationsuppgift; typ av efterfrågan om förtydligande; utvecklingsstörning; ordförråd;

    Sammanfattning : Ett flertal studier har undersökt användandet av olika typer av efterfrågan om förtydligande i en referentiell kommunikationsuppgift. Bland annat har skillnader i kommunikationsstrategier mellan barn med cochleaimplantat och normalhörande barn påvisats. LÄS MER

  2. 2. Comparison of Shared memory based parallel programming models

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Srikar Chowdary Ravela; [2010]
    Nyckelord :Parallel Programming models; Distributed memory; Shared memory; Dwarfs; Development time; Speedup; Data parallelism; Dense Matrix dwarfs; threading models; Tasking models; Directive models.;

    Sammanfattning : Parallel programming models are quite challenging and emerging topic in the parallel computing era. These models allow a developer to port a sequential application on to a platform with more number of processors so that the problem or application can be solved easily. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationseffektivitet och kommunikationsstrategier för L1- och L2-talare i referentiella problemlösningsuppgifter

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jon Solberg; [2004]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; referential communication tasks; advanced L2-language use; communication strategies; attitudes towards L2-users; mediated communication; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : This thesis examines and measures differences in effciency between L1- and L2 language use for solving referential problems. Quantitative measures used in the study were time and error frequency. LÄS MER