Sökning: "Reflektion psykologi"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden Reflektion psykologi.
1. Organisatoriskt och socialt arbetsmiljöarbete i skolan : En kvalitativ studie om det praktiska genomförandet och rektorers uppfattning om värdet av det för lärare och elever
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Den psykiska ohälsan i skolan är hög både bland lärare och elever. I arbetsmiljöarbete kan fokus antingen vara på att främja hälsa eller förebygga ohälsa. De organisatoriska och sociala arbetsmiljömålen syftar till att arbeta för hälsa. LÄS MER
2. Att främja hälsan hos den utsatta medarbetaren : Hur ser HR- personal sin roll och sin arbetsmiljö i arbete mot kränkningar och mobbning
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Problemformulering: HR-personal kommer ofta i kontakt med arbetsmiljöproblemet kränkande särbehandling och mobbning. Forskning visar att deras arbete kring detta inte är enkelt. Erfarenhet av dåligt organisatoriskt svar lämnar de utsatta i sin tur ofta nedtystade i sina upplevelser. LÄS MER
3. Psykologers yrkesetiska dilemman under en tid präglad av sociala medier : en kvalitativ studie om psykologers erfarenheter av yrkesetiska dilemman kopplat till sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Föreliggande studies syfte var att undersöka yrkesverksamma psykologers erfarenheter och hantering av yrkesetiska dilemman kopplat till sociala medier. Studien utgjordes av en kvalitativ ansats och baserades på sex semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
4. Hur vet du att du vill? En tematisk analys om unga kvinnors upplevelse av sexuellt samtycke
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The aim of this study was to examine young women’s subjective experiences of sexual consent. Data was collected through semi-structured interviews with eight female participants between 20-30 years old. The study had a phenomenological and an inductive approach. Analysis of the results was made on a semantic level. LÄS MER
5. INDIVIDUELLA IDROTTARES FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR SJÄLVREGLERAT LÄRANDE
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Självreglerat lärande (SRL) har visat sig vara en användbar strategi för både idrottslig inlärning och utveckling. Vilka miljömässiga förutsättningar idrottaren ges kan både främja och hämma denna utveckling, vilket få studier undersökt i en idrottslig kontext. LÄS MER