Sökning: "Reitan Servicehandel"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Reitan Servicehandel.

  1. 1. Hur kan arbetsscheman föra kunskapen vidare?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Carl-Mikael Fallgren; Raof Attar; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report focuses on work schedules in the retail sector, where work schedules are dynamic and change according to the needs and work schedule is a requirement for an effective structure of the work. This structure is important for maintaining a good order and all this is a requirement for a profitable business for both long and short term future. LÄS MER

  2. 2. Att framkalla ökad köpbenägenhet : Hur man ska investera

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pauline Mirza; Kasper Karell-Holmgren; [2010]
    Nyckelord :Investeringar; franchising; Reitan Servicehandel; marknadsföringsmix; servqual; kundnöjdhet; agentteorin; marknadsföring; service; inventarier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vad företag bör investera i för att öka köpbenägenheten hos kunden. Uppsatsens bisyfte är även att undersöka vilka butikschefernas upplevda problem med franchisingkonceptet är vid investeringar i butikerna.  Metod: I uppsatsen har det utförts en tvärsnittsundersökning på mikronivå. LÄS MER

  3. 3. Styrning i två franchiserelationer - En fallstudie om mål och krav i Reitan Servicehandel och Pölsemannen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Nilsson; Alexander Paulsson; Nicklas Nordbergh; [2007]
    Nyckelord :franchising; principal agentrelationer; styrning; krav; ansvarsfördelning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det finns en förhållandevis markant skillnad mellan styrningen av franchisetagare och konventionella resultatenheter. Detta eftersom det i franchiserelationerna inte finns någon målkonflikt i finansiellt hänseende. LÄS MER

  4. 4. Inköpsstrategier för ökad konkurrenskraft inom dagligvarubranschen

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :David Ervallius; Marie Karlsson; [2007]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel; inköpsorganisation; försörjningsstrategier; konsumentbeteende; konkurrensfördelar; informationsteknologi; effektiv konsument respons; Retail food industry; procurement organisation; sourcing strategies; consumer behaviour; competitive advantage; information technology; Effective Consumer Response;

    Sammanfattning : Term: Spring term 2007 Study objects: Reitan Servicehandel AB, Vi-butikerna, ICA Sverige AB Purpose: The purpose of this study is to analyse how procurement is used as a strategy to achieve better competitive strength, within the retail food industry. Theoretical: The theoretical chapter illustrates different procurement organisations, multiple and single sourcing, brand equity, consumer behaviour and involvement, Efficient Consumer Response including supply chain and category management and finally Demand Chain Management. LÄS MER

  5. 5. Hur skapa motivation i en franchiseverksamhet? : Fallstudie av 7-Eleven

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Bergström; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I jakten på att öka försäljningen och skära i kostnaderna inom detaljhandeln så ökar tempot och den psykiska miljön hårdnar i butikerna för de anställda. Kunderna blir alltmer kunniga och ställer allt högre krav, både på gott och ont. LÄS MER