Sökning: "Rejuvenation method"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Rejuvenation method.

  1. 1. Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ivelina Petkova; Sofia Rosin; [2023]
    Nyckelord :Destination Rejuvenation; Dynamic Capabilities; Destination Repositioning; Destination Diversification; Destination Marketing; Madeira Island; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Destination Facelift: Unveiling the Dynamic Capabilities that Rejuvenate Madeira Island Date of the seminar: 2nd of May 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Ivelina Petkova & Sofia Rosin Supervisor: Magnus Nillson Keywords: Destination Rejuvenation, Dynamic Capabilities, Destination Repositioning, Destination Diversification, Destination Marketing, Madeira Island Research Purpose: The purpose of this research paper is to explore the dynamic capabilities that enable destination repositioning and diversification and investigate how they rejuvenate Madeira Island as a tourist destination. Theoretical perspective: Destination rejuvenation was originally presented as a stage in Butler's (1985) Tourism Area Life Cycle Model (TALC), however, it has become an independent focus area in research that concerns the repositioning and diversification of tourism destinations. LÄS MER

  2. 2. En jämförelse mellan självföryngrade och planterade bestånd i Västernorrland : Finns det skillnader i andelen oskadade tallstammar?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)

    Författare :Sandra Hiller; Samuel Ågren; [2023]
    Nyckelord :Rejuvenation method; planted stand; self-rejuvenation stand; Browsing damage; Moose and Pine; Föryngringsmetod; Planterade bestånd; Självföryngrade bestånd; Betesskador; Älg och Tall;

    Sammanfattning : Tallungskogar utsätts ofta av skador från älg, detta är ett återkommande problem för många skogsägare. Syftet med denna studie var att undersöka om någon föryngringsmetod, plantering eller självföryngring uppvisade mindre andel skador av älg i tallungskog. LÄS MER

  3. 3. En jämförelse av föryngringsmetoderna mekanisk sådd av tall och naturlig föryngring av tall

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Felix Johansson; Soeren Meyer-Bothling; [2023]
    Nyckelord :höjdskillnad; Pinus sylvestris; återbeskogning;

    Sammanfattning : Föryngring med mekanisk sådd och naturlig föryngring är välbeprövade föryngringsmetoder i svenskt skogsbruk och uppgår idag till tre respektive åtta procent av den totala föryngringsarealen. För att ge en god kvantitativ effekt på plantornas överlevnad och höjdtillväxt används det i stor omfattning någon form av markberedning för att blottlägga mineraljorden och skapa en bättre groningspunkt för plantan. LÄS MER

  4. 4. Mekanisk blandsådd i Bergslagen – en jämförelse mellan tall och gran

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Roger Åhlén; Gustav Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :blandsådd; mortalitet; markberedning;

    Sammanfattning : Som examensarbete på skogsmästarprogrammet har en studie genomförts som syftar till att göra en uppföljning på ett antal av Sveaskogs skogssådder. Trakterna som inventerades gällande återbeskogning var geografiskt spridda runt Skinnskatteberg och sådda åren 2018, 2019 och 2020. LÄS MER

  5. 5. How weird elements in brand communication can strengthen brand intimacy.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yingting Zhang; Francesco Carlino; Undine Himmelsbach; [2021]
    Nyckelord :Brand Communication; Advertisement; Brand Identity; Brand Personality; Elements of Weirdness; Elements of Surprise; Brand Rejuvenation; Brand Positioning; Brand Intimacy; Brand Rhetoric.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The purpose of this paper is to explore “weird elements” as part of brand communication in relation to brand intimacy. To define the purpose more precisely, this paper will focus on four specific research questions with reference to the selected case examples: 1. Which message is conveyed? 2. LÄS MER