Sökning: "Reklam riktad till män"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Reklam riktad till män.

  1. 6. Reklamannonsens utformning : En jämförelse mellan reklam riktad till män respektive kvinnor

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Julia Bergklint; [2015]
    Nyckelord :kommunikation; reklam; genus;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att undersöka hur reklamannonser för skönhetsprodukter ser ut för två olika målgrupper: män och kvinnor. För att undersöka detta har jag analyserat utformningen hos skönhetsannonser i modemagasinen Elle och Café. Elle riktar sig till kvinnor och Café till män. LÄS MER

  2. 7. Män som marknadsföring : En kvantitativ studie om män och maskulinitet i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Fredrik Hjortblad; [2014]
    Nyckelord :Gender; masculinity; advertisement; media generations; generations; quantitative content analysis; Genus; maskulinitet; reklam; mediegenerationer; generationer; kvantitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera hur män och maskulinitet framställs i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar. Frågeställningarna har sitt fokus i att tydliggöra hur männen framställs i reklaminslagen genom bland annat hur de agerar, vilka personlighetstyper som uppvisas och även vilka likheter och skillnader som kan påvisas mellan de olika mediegenerationerna. LÄS MER

  3. 8. Dansk och svensk reklamutformning ur ett kulturellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Barnekow; Sofia Jonsson; Jessica Knutsson; Karin Wendt; [2003]
    Nyckelord :reklamutformning; kultur; dansk; svensk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att effektivt utforma reklam samt integrera denna över nationsgränser är det viktigt att ha en god förståelse för vad som skiljer ländernas kulturer åt. Det är dessutom viktigt att kunna hantera dessa skillnader för att nå fram med det tilltänkta budskapet. LÄS MER