Sökning: "Reklam utbud"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Reklam utbud.

  1. 1. Ett immaterialrättsligt perspektiv på förbud mot geoblockering

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Maria Refai; [2017]
    Nyckelord :geo-blocking; geoblocking; geo-localization; geolocalisation; intellectual property; digital single market; geoblockering; geo-blockering. immaterialrätt; affärsrätt; affärsjuridik; geolokalisering; digital inre marknad; geoförordning; industriella rättigheter; e-handel; juridik;

    Sammanfattning : E-handeln inom Europa växer explosionsartat och tillgång till varor och tjänster är i dagsläget endast några få knapptryck bort. Eftersom åtkomsten till internet är global kan hemsidor och webbshoppar få en enorm internationell spridning. Näringsidkare som bedriver fysisk handel kan enkelt anpassa sig till lagar, språk, valuta mm. LÄS MER

  2. 2. KOMMUNICERA FÖR ATT ÖVERLEVA – En kvantitativ studie om gymnasieskolors kommunikation i syfte att rekrytera elever

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Tverelv; Johan Törnroth; [2016-09-08]
    Nyckelord :kommunikation; Strategisk kommunikation; gymnasiemarknad; gymnasiemarknadsföring; målgrupp; kanal; budskap;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Examinator: Mathias Färdigh Sidantal: 65 (inklusive referenser och bilagor) Antal ord: 19 501 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur gymnasieskolor i Sverige kommunicerar i syfte att rekrytera elever. Teori: Strategisk kommunikation (inklusive teorier om målgrupp, budskap och kanal) Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Enkätsvar från 289 gymnasieskolor i Sverige Resultat: Med strategisk kommunikation som teoretisk ram redovisas hur de undersökta svenska gymnasieskolorna arbetar med målgrupper samt vilka budskap och kanaler de använder. LÄS MER

  3. 3. ”Hennes & Mauritz presenterar (…)” : en semiotisk analys av reklam med kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Åsa Randahl; [2016]
    Nyckelord :Semiotik; konsumtionsbeteende; självidentitet; H M; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har syftet att undersöka hur vi kan förstå meningsskapande i fenomenet fast fashion genom H&M:s reklamfilmer med kända personer. Uppsatsen vill synliggöra hur reklam övertalar och bidrar till att upprätthålla konsumtionens värden, normer och värderingar i samhället och kulturen i stort. LÄS MER

  4. 4. #Godaremat : En studie om hur en reklamkampanj för ett ekologiskt varumärke kan utformas

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Cever; Tiina Huuhka; [2015]
    Nyckelord :reklamkampanj; kampanjbild; mat; estetik; grafisk formgivning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att fördjupa oss i hur teori, metod och beprövad erfarenhet kan användas vid utformandet av en reklamkampanj. Vi har använt de kunskaper vi fick till att sammanställa en reklamkampanj åt uppdragsgivaren Zest som är en ekologisk matbar i Karlstad. Målet med kampanjen var att visa upp deras unika utbud av mat. LÄS MER

  5. 5. Vad lockar elever att söka till det Musikestetiska programmet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Ingrid Jansson; [2014]
    Nyckelord :Gymnasievalet; Påverkansfaktorer; Stress; SYV;

    Sammanfattning : Syftet med min studie har varit att skapa ökad insikt om vad som påverkar elever att söka till det Musikestetiska programmet. Jag har också velat bidra till ökad förståelse för elevers tankar och känslor generellt inför gymnasievalet och vilka yttre faktorer som kan tänkas påverka dem inför detta. LÄS MER