Sökning: "Reklamanalys"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade ordet Reklamanalys.
6. Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam Författare: Kumri Altunkaynak 850402, Shugla Farouq 850407. Handledare: Tobias Linne. Syfte: Vår avsikt med denna studie är att analysera matreklam i tv och de olika kulturella värden som dyker upp i matreklamen. LÄS MER
7. Reklam och kritiskt tänkande i gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I mitt arbete vill jag visa på hur man med hjälp av reklamanalys kan uppnå läroplanens för kritiskt tänkande i gymnasieskolan, samt ge eleverna en möjlighet att utveckla en förmåga att kritiska granska media. Detta sker först genom en teoretisk ram och här utreder jag begreppet media literacy och genom att finna en definition på vad kritiskt tänkande är. LÄS MER
8. Du är vad du köper. Tonåringars identitetsskapande genom konsumtion 1955-2005. : En reklamanalytisk ansats.
Kandidat-uppsats, Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka förekomsten av ett identitetsrelaterande budskap i reklam mot tonåringar 1955-2005. Dessutom genomlyses forskningsläget tvärvetenskapligt för tonåringars identitetsskapande och konsumentbeteende. LÄS MER
9. Den postfeministiska reklamkvinnan : en kvalitativ studie om den postfeministiska kvinnoframställningen i kvinnotidskrifternas reklamannonser
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Women magazines are like guides to women and girls, due to the fact that they consistently upgrade their women audience about different trends. Advertising ads that are directed toward women are enjoying being in the atmosphere of women magazines, based on their frequent presence in women magazine’s content. LÄS MER
10. Lantbrukets maskinkataloger : en reklamanalys under tidsperioden 1920-1965
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för bokhistoriaSammanfattning : Uppsatsen behandlar kataloger för lantbruksmaskiner för att undersöka hur och vad som gör dessa till reklam genom reklamkännetecknande variabler som bild, text och argument. Dessutom jämförs katalogerna med postorderkataloger... LÄS MER