Sökning: "Reklamens"

Visar resultat 11 - 15 av 93 uppsatser innehållade ordet Reklamens.

  1. 11. ”Jag kände bara, Nja I don’t buy it” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z och deras attityd mot produktplacering inom YouTube- samarbeten.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hamrén; Ludvigsson Svensson Rebecca; [2019]
    Nyckelord :Promotion; Influencer marketing; Model of attitudes towards web advertising; Informativeness; Entertainment; Irritation; Credibility; Advertising value; Product placement;

    Sammanfattning : Det har uppmärksammats en intensifiering av den digitala tekniken, som under senare år tilltagit mer än någonsin (Bassiouni & Hackley, 2014, s. 116). 2017 var det första året då internet utgjorde en övervägande del av alla medieinvesteringar (Larsén, 2018). LÄS MER

  2. 12. nu

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustration

    Författare :Lena Carlstedt Javette; [2019]
    Nyckelord :advertisment; happiness; envirnomental; consious; behavior; reklam; lycka; nytänkande; lyckoformel; miljö; miljövetenhet; beteende;

    Sammanfattning : Vad blir vi lyckliga av? Ett exmensarbete som genom betraktelser skapat illustrationspar. En av illustrationerna i paret visar vad reklamen säger oss, vill få oss att känna och handla, den andra illustrationen visar hur vi kan ha det i stället genom lyckliga stunder. LÄS MER

  3. 13. RÄCKVIDDENS ROLL I REKLAMENS VÄRLD

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Simon Le Pluart; [2018]
    Nyckelord :Reach; Effect; Impact; Influence; Advertising campaign; History of concepts; Public relations; Awareness; Strategies;

    Sammanfattning : Denna studie har haft som avsikt att undersöka begreppet räckvidds roll i en reklamkampanjprocess, samt i vilken utsträckning relationen till begreppen effekt och påverkan är relevanta för att nå denna förståelse. Det har tillämpats en begreppshistorisk analys för att kartlägga räckvidds historiska betydelser parallellt med effekt och påverkan. LÄS MER

  4. 14. ”Jaha, då föll polletten ner hos mig i alla fall, det är lite stereotyper här också” : En kvalitativ receptionsstudie av Elons reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Öhlund; William Nestor; [2018]
    Nyckelord :Semiotics; polysemy; regional stereotypes; reception study; TV-commercial; Småland Norrland; Semiotik; polysemi; regionala stereotyper; receptionsstudie; TV-reklam; Småland Norrland;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att lyfta fram mottagarnas tolkningar om reklamens budskap inom fältet TV-reklam, och dess inkludering av regionala stereotyper. Genom tillämpning av receptionsstudie, där både en semiotisk analys och respondentintervjuer får rum, bidrar studien till fortsatt diskussion inom mottagarstudier. LÄS MER

  5. 15. Utvecklingen av svensk läkemedelsreklam för receptbelagda och receptfria läkemedel : Perioden från sekelskiftet år 1900 till nutid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Danijela Hagblom; [2018]
    Nyckelord :läkemedelsreklam; svensk läkemedelsreklam; marknadsföring; reklam; läkemedel; farmaci; läkemedelsindustri; etiska normer;

    Sammanfattning : Följande uppsats analyserar utvecklingen av läkemedelsreklam i Sverige under perioden från sekelskiftet 1900 till nutiden. Under denna period har läkemedelsreklam gått genom många förändringar. LÄS MER