Sökning: "Reklamens"
Visar resultat 16 - 20 av 93 uppsatser innehållade ordet Reklamens.
16. För unga för att vara gamla : En analys av betydelser och ideal i skönhetsannonser som riktar sig till äldre kvinnor.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på hur reklamannonser som riktar sig till äldre kvinnor utformas för att förstå vilka betydelser och normer äldre kvinnor tillskrivs, med andra ord vilka budskap äldre kvinnor möts av i livsstilsmagasin. Syftet är också att ta reda på om dessa ideal stämmer överens med de budskap som, enligt tidigare forskning, framställs genom retoriken i tidningen M-magasin. LÄS MER
17. Vit, smal och rik : En kvalitativ undersökning av hur kvinnan porträtteras i reklambilden för skönhetsprodukter.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to shed some light on the stereotypical ways of portraying women in advertising. The thesis studies and analyses the eventual change in the perception of the woman in pictures for advertising, but also investigates the change in the business of marketing and advertising. LÄS MER
18. Utformning av videoreklam - Designimplikationer för videoreklam på YouTube
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Videoinnehåll på internet är en populär källa för informationssökning och underhållning idag. YouTube är den största av de videoplattformar som finns tillgängliga och dess gratisversion finansieras genom reklam. Reklamen i sig innebär ett avbrott i tittarupplevelsen. LÄS MER
19. Smaken av Reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med undersökningen var främst att skapa en förståelse för hur visuella medel och sensoriska komponenter används för att förmedla smak i reklambilder för mineralvatten. Utöver detta har uppsatsen haft för avsikt att tillämpa en jämförelse för att utforska gemensamma strategier och särskiljande uttryck. LÄS MER
20. Samtalet om normer i reklam 2016 : United Colors of Sweden
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tiden när man kunde basunera ut reklambudskap till en väntande konsument i tv-soffan är förbi, idag behöver företag etablera relationer med sina kunder och skapa interaktioner på nya sätt. Den här studien ämnar att, med hjälp av relationsmarknadsföringens teorier, undersöka det samtal om normer och representation som kommit till Sveriges reklamklimat. LÄS MER