Sökning: "Reklamens"
Visar resultat 21 - 25 av 93 uppsatser innehållade ordet Reklamens.
21. Kändisreklam : En kvalitativ studie om kändisreklamens syfte, utformning och effekt ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie har haft som syfte att undersöka fenomenet kändisreklam ur ett konsumentperspektiv. Målet har varit att ta reda på hur konsumenter ser på företags syfte med kändisreklam samt vilka kriterier som konsumenter anser ligger till grund för valet av kändis. LÄS MER
22. Reklamens konst att övertyga : En studie om retorik i reklamannonser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna uppsats handlar om reklam som en form av retorik. Syftet är att studera förekomsten av retoriska strategier i reklamannonser samt att studera om det skiljer sig mellan produktannonser och tjänstannonser. Utifrån den retoriska vetenskapen studeras ethos, logos och pathos i formen som olika typer av övertalningsstrategier. LÄS MER
23. Visuella och språkliga resurser för relationsbyggande i reklam : En multimodal analys av träningsannonsers komposition
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Annonser och reklam är en stor del av vår vardag, reklamen har blivit en del av kulturen. Metoderna för att övertyga läsaren blir mer avancerade för varje sekund. I denna uppsats har jag analyserat annonser som publicerats i två olika träningstidningar, en för kvinnor och en för män. LÄS MER
24. VÄRK? LITA PÅ OSS. : Visuell retorik i marknadsföringen av konventionella läkemedel och naturpreparat.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen är en retorisk studie som behandlar marknadsföringen av utvalda konventionella läkemedel och naturpreparat. Studiens huvudsakliga tillvägagångssätt är att genom visuell retorik finna och analysera de delar i reklambildernas utformning som är av retoriskt intresse. LÄS MER
25. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande: Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv? Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER