Sökning: "Reklaminnehåll"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet Reklaminnehåll.

  1. 6. Barn som verktyg i marknadskommunikation : En kvalitativ studie om konsumenters respons till barns gestaltning i reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Marlene Amundsson; Matilda Fröjd; [2017]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; varumärke; barn i reklam;

    Sammanfattning : Barns gestaltning i reklam är ingen ny företeelse. I takt med att barns roll i samhället blivit allt mer central har det blivit vanligare att inkludera barn i reklam. LÄS MER

  2. 7. Banner som annonsform : en studie kring placering, utformning och attityder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisa Kjellsson; Charlotte Magnusson; [2016]
    Nyckelord :Banner; Banner blindness; Eye-tracker; Annonsblockering; Generation Y; Placering; Reklaminnehåll; Genus;

    Sammanfattning : I relation till andra former är banner en av de mest uppskattade annonsformerna. Dock har det utvecklats fenomen så som banner blindness och annonsblockering vilket förhindrar att betraktare tar till sig reklamen och agerar. LÄS MER

  3. 8. Sitt kvar, snart kan du välja din reklam : En kvalitativ studie om tittarnas attityder till valbart reklaminnehåll på webb-TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Robert Jonsson; Kees Toor; [2012]
    Nyckelord :Web TV; Attitudes; Choice; Advertisement; Online video; Commercial; Internet; TV; Interactive; Webb-TV; Attityder; Val; Annonser; Online video; Reklam; Internet; TV; Interaktiv;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats undersöker om tittarens attityder till marknadsföring på webb-TV kan förändras av en interaktiv tjänst som ger möjligheten att välja de reklamfilmer som ska presenteras. För att skaffa information använde vi oss av en empirisk studie som involverade fokusgruppsintervjuer med erfarna deltagare. LÄS MER

  4. 9. "Modiga entreprenörer" : maskuliniteter i sex svenska herrtidningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Elin Sigurdardottir; [2004]
    Nyckelord :veckotidningar; manlighet; män; mansbilden; massmedia; reklam; 2000-talet; genus; Gender studies; Genusvetenskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är undersöka hur herrtidningarna Café, Slitz och Moore skildrar maskuliniteter och vidare problematisera dessa. Detta görs med att titta närmare på begrepp som heteronormativitet och maskuliniteter. Uppsatsen bygger på en innehållsanalys av tre svenska herrtidningar från år 2002-2004. LÄS MER