Sökning: "Relation mellan säljare och kund"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Relation mellan säljare och kund.

  1. 1. Hur återetableras företagsrelationer?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ludwing Franquiz; Jonathan Jonsson; [2020]
    Nyckelord :IT-företag; relationer; återetablering; offentlig sektor; privat sektor; företagsrelationer; kundansvarig säljare.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie, som har genomförts hos ett stort svenskt IT-företag, beskriver vilka skillnader och likheter det finns på hur företag återetablerar relationer till företag inom offentlig och privat sektor. Syftet med denna uppsats är att undersöka skillnader och likheter mellan hur processen ser ut för företag att återetablera relationer till privata företag och offentliga myndigheter. LÄS MER

  2. 2. Jag är inte utbildad sexolog, men… - En kvalitativ studie om mötet mellan kund och säljare i sexbutik, med fokus på kunskapsförmedling och stöd

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Rakel Kvassman; [2020]
    Nyckelord :Information; Kommoditeter; Kunskap; Sexbutik; Stöd; Sverige; Tillit;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studier visar på att arenor som ger råd och stöd kring sexuella problem för vuxna saknas i såväl Sverige som internationellt. Internationell forskning tyder på att information och stöd om sexualitet skulle kunna förmedlas via sexbutiker. Idag finns det inga studier på hur kunskap och stöd förmedlas via sexbutiker i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Får det lov att vara en bil? : En kvalitativ studie om köpbeslutsprocessen inom bilhandeln och hur det fysiska säljmötet har förändrats.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Engström; Pontus Mattsson; Philip Olofsson; [2019]
    Nyckelord :Buying decision process; salesperson; customer; sales meeting; car dealership and car sales.; Köpbeslutsprocessen; säljare; kund; säljmötet; bilåterförsäljare och bilhandel.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studien har undersökt hur köpbeslutsprocessen och det fysiska mötet ser ut i bilhandeln samt om det finns skillnader mellan hur kvinnor och män upplever köpbeslutsprocessen inom bilhandeln. Studiens ämne valdes på grund av att det gjorts tidigare studier inom bilhandeln gällande köpbeslutsprocessen, men att det finns en brist sedan det digitala mötet kom in i bilden. LÄS MER

  4. 4. Samarbete och integration inom tredjepartslogistik - En fallstudie på relationen mellan en leverantör och dennes kunder i en prispressad bransch

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Gustavsson; Jonathan Johansson; [2014-09-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för tredjepartslogistik (3PL) är idag präglad av en stark prispress. Med ett stort antal tjänster på marknaden och med många aktörer som är villiga att tillhandahålla dessa tjänster försöker 3PL-­‐aktörerna hitta lösningar för att integrera mer med sina kunder och inkludera fler värdeadderande tjänster i köpen. LÄS MER

  5. 5. Tjänstemarknadsföring inom fastighetsförmedling : en studie av Fastighetsbyråns förmedling av lantbruksfastigheter

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carl-Adam Samuelson; [2008]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; förmedling; lantbruk; skog; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : Services, no matter if they are established on the market or not, are often problematic since they are difficult to define for the customer. An example of such services is an real estate agent offers his or her service when it comes to all types of real estate. LÄS MER